Weet de prinsesjes dat ze prinsessen zijn?

Ooit toen ze wat kleiner was had ik ooit gehoord dat Amalia, net zoals zoveel andere kleine meisjes, van prinsessen met mooie jurken hield. Zou ze, vooral toen ze nog wat jonger was, zijn verteld of zelf doorhebben dat ze zelf een echte prinses is? Zo ja, zou ze dan niet heel snel naast haar schoenen gaan lopen, vooral met zo'n groot huis en al die extra vakanties en verlof die ze krijgt? Zo nee, daar zou ze dan zelf toch heel snel achter moeten komen... Hetzelfde geldt voor de andere prinsesjes.

Bovendien, wat voor achternaam zouden ze gebruiken op school? Ik denk toch niet echt zó'n verschrikkelijk lange achternaam als "Hare Koninklijke Hoogheid Catharina-Amalia Beatrix Carmen Victoria Prinses der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau", stel je voor, op elk schrift of toetsblad dit schrijven, poeh...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, de prinsesjes weten dat ze een prinses zijn en wat dat betekent. Gelukkig hebben ze een vader die precies weet wat goed voor zijn dochters is en een hele intelligente moeder. Ze zullen ze zo opvoeden dat ze echt niet meer naast hun schoenen zullen lopen als normaal zou zijn (meer kinderen lopen naast hun schoenen, daar doe je niet veel aan als hun ouders een bepaald beroep hebben of als ze superrijk zijn).

Met die lange naam worden ze zeker niet aangesproken. De roepnaam van de oudste is gewoon Amalia en de achternaam is van Oranje-Nassau maar normale kinderen worden in de klas ook gewoon alleen aangesproken met hun voornaam (tenzij er twee met dezelfde naam in de klas zitten). Mijn kinderen hebben ook drie voornamen maar die gebruiken ze toch helemaal niet op school? Daar is de roepnaam voor.

Je zag het ook aan het stoeltje in de kleuterklas, gewoon met hun roepnaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de achternaam is dus van Oranje-Nassau, zoals ik al zei: http://www.goeievraag.nl/vraag/precieze-achternaam-beatrix.325272