waar kan je terecht als je in de zorg wilt gaan werken, bijvoorbeeld werken met mensen met down?

Mijn vriendin is opzoek naar een baan in de zorg maar dan wel iets in de 24 uurs begeleiding. Het liefste wilt ze gaan werken met mensen met een verstandelijke beperking en mensen met down..
ze weet echter niet zo goed waar ze hiervoor moet zijn.
iemand misschien suggesties?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ga hier eens kijken, kan je geheel zelf samenstellen wat je wilt gaan doen:

http://www.youchooz.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is alleen haalbaar na het behalen van een gericht diploma, denk daarbij bijv. aan SPH, een hoger beroepsonderwijs studie, waar je klaargestoomd wordt voor dit werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
Zonder vooropleiding? Het is een hele kwetsbare groep mensen die echt specifieke begeleiding nodig hebben, en een kleine "fout" in begeleiding heeft soms grote gevolgen! Dus ik denk niet dat dit mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker in de 24 uurs begeleiding maak je weinig tot geen kans, je mag geen beslissingen nemen en kunt dus niet alleen functioneren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt babyjane, de eissen worden steeds hoger en maar goed ook, deze mensen dienen vakkundig, maar ook zeer menselijk benaderd te worden, zelfs een stageplek vinden bij deze mensen is een hele klus...
Veel gehandicapten instellingen werken met een flexbureau of uitzendbureau, daar zou ze zich bij aan kunnen melden, vervolgens kijken zij waar er nog plek is. Moet je even kijken op verschillende website's van zorg instellingen. Ik weet dat je daarvoor geen diploma hoeft te hebben. Ik werk zelf bij s' heeren loo en via hun website kun je je aanmelden.