Hoe weet een notaris uit bijv. Venlo dat een klant van hem uit Groningen die bij hem een nalatenschap heeft geregeld overleden is?

Ik mag toch aannemen dat die notaris niet op alle krantjes van Nederland geabonneerd is en de overlijdens advertenties elke dag moet nalezen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

via de gemeente..
die sturen naar alle instanties het overlijdens aan..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit was het enige antwoord dat aansloot op de vraag.

Andere antwoorden (2)

Volgens mij worden overlijdens regelmatig geplubiceerd in staatscouranten/lijsten. Gaat niet altijd goed als er niet direct nabestaanden worden gevonden. Kijk heir hunters op BBC 1, werkdagen rond 10.15. Misschien vandaar je vraag?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een landelijk register waarin testamenten geregistreerd worden. Als de nalatenschap geregeld wordt zal de uitvoerende notaris die databank raadplegen. Hij zal daarin dus ook de testamenten die geregistreerd zijn bij zijn collega/concurrent in Venlo vinden.