Wat is een goede nieuwssite waar je ook nieuws krijgt dat niet gekopieerd en geplakt is vanuit Amerika?

Veel nieuws wordt tegenwoordig blindelings gekopieerd door verschillende nieuwsvoorzieners. Is er een site waar ik ook bv Russisch nieuws kan lezen. Wel vertaald.
Op die manier kan ik een objectiever beeld schetsen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Gratis nieuws kun je halen van sites als b.v. www.nu.nl

Maar gezien je vraagstelling denk ik niet dat dit de kwaliteit is die je bedoeld. Het nieuws op Nu.nl is een selectie van het ANP-nieuws, zonder dat daar nog verder research op gedaan wordt.

Wil je makkelijk betere kwaliteit, dan zul je moeten betalen. Neem b.v. een (digitaal) abonnement op een krant naar keuze.

Wil je wat meer moeite doen, dan kan ik je http://news.google.nl/ adviseren. Die kan je redelijk personaliseren, en i.c.m. de vertaalservice van google ( translate.google.nl/ ) zijn ook vreemde talen redelijk te volgen.

Toegevoegd na 56 seconden:
Voor de volledigheid: de sites van google zijn wél gratis !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je engels kunt lezen, kan ik de engelse krant de Guardian aanbevelen
Die journalisten hebben vaak een breder beeld van het nieuws dan Nederlandse.