Kun je ook een aangetekende brief aan een postbusnummer verzenden?

Betreft de opzegging van een abonnement.

Op een gewoon verzonden brief wordt helaas niet gereageerd tot nu toe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (3)

Ja, dat kan. Je kunt net als bij een gewoon adres de aangetekende brief naar een postbus- of antwoordnummer sturen. Voor een aangetekende brief naar een antwoordnummer betaal je zelf de verzendkosten.
Amadea
12 jaar geleden
Een postbus kan niet tekenen voor ontvangst. Nee dus.
Wat je kunt doen, is de betaling van het abonnementsgeld stop zetten als je een automatische incasso hebt.
Zelf heb ik in het verleden een hardnekkig abonnement beeindigd met de mededeling dat ik al het toegezondene zou beschouwen als present exemplaar. Als er geen geld meer binnenkomt stoppen ze vanzelf met toezenden.
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Postbuspost wordt opgehaald, de ophaler vindt een briefje in de postbus dat hij/zij bij het loket een aangetekende brief moet ophalen. Is dus geen probleem om aangetekend te sturen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies... zo is het Anneliez
Conclusie: je kunt wel degelijk een aangetekende brief naar een postbus sturen.
Jazeker. Op het postkantoor (of hoe dat tegenwoordig ook heet) doen ze een kaartje in de postbus dat er een aangetekend stuk is. De ontvanger kan het dan bij een loket ophalen.

http://www.goeievraag.nl/vraag/aangetekende-zending-postbus.33959
http://www.goeievraag.nl/vraag/aangetekend-brief-verzoek-ontvangstbevestiging-geadresseerde.269027