Vandaag is het in Amerika thanksgiving day. Wordt er in ons land op een of andere manier aan gedaan?

Houd Thanksgiving day alleen in dat kalkoenen het loodje moeten leggen of heeft het ook een diepere gedachte.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

de gereformeerde kerk heeft de dankdag voor het gewas in het najaar, en de biddag voor het gewas in het voorjaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijlk. Dat is ook zo!

Andere antwoorden (2)

Thanksgiving Day (dankzegging dag) is een nationale feestdag in de Verenigde Staten en Canada waarop dank wordt gezegd (traditioneel aan God) voor de oogst en voor allerlei andere goede dingen. In de Verenigde Staten wordt deze dag gevierd op de vierde donderdag in november. In Canada, waar de oogst eerder in het jaar valt, wordt het op de tweede maandag in oktober gevierd. In protestants-orthodoxe kerken in Nederland bestaat de Dankdag voor het Gewas.
Thanksgiving wordt gevierd met de hele familie en men legt grote afstanden af om bij elkaar te kunnen zijn. Omdat het in de VS op een donderdag valt is het meestal zo dat werknemers ook vrijdags vrij krijgen, waardoor er een familiereünie van vier dagen wordt gevierd.

wij zeggen toch op een soort van manier dank aan god tijdens kerstmis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou haast zeggen, gelukkig wordt er in ons land niets aan gedaan, we hebben al teveel naar mijn smaak uit Amerika geimporteers, zoals Valentijn en de kerstman, en niet te vergeten Halloween