Zijn er in de apenheul plekken waar geen loslopende apen zijn ? En bij de gorillas, lopen daar van die doodhoofdsaapjes etc ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Overal in de Apenheul waar de mensen wat mogen eten en drinken, lopen de apen niet los. In de rest van het park zijn met name de eerste gebieden na de ingang en het gebied rond de 'toren' veel kleine aapjes, op veel andere stukken valt het wel mee.

Het is echter al ettelijke jaren verboden om de apen te lokken of op je te laten zitten, en ook het bedelen en 'belagen' van bezoekers is de aapjes inmiddels (met behulp van plantensproeiertjes) afgeleerd. Ook staan er steeds medewerkers op te letten of de aapjes niet op de bezoekers klimmen en mensen die ondanks ALLE waarschuwingen TOCH snoep, medicijnen, tabak en dergelijke bij zich hebben te beroven.

Wie bang is voor aapjes, heeft dus in de Apenheul niks te vrezen. Wie het geweldig vond eens een aapje op de schouder of rug te hebben, heeft dankzij dat soort domme mensen tegenwoordig gewoon pech.

Op het Gorilla-eiland zitten wel huzaar-apen, maar doodshoofdaapjes eigenlijk niet. Zeker niet op de tribune.

Alle aapvrije en niet-aapvrij gebieden zijn zowel op de plattegrond die je uitgereikt krijgt als in het park zelf duidelijk aangegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op de interactieve kaart die op de website staat, is precies aangegeven op welke plekken loslopende apen zijn te vinden:
http://www.apenheul.nl/bezoekersinformatie/interactieve-kaart/
Als je op een afbeelding op de kaart klikt, krijg je meer informatie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op de tweede afbeelding zie je precies het gebied waar je loslopende apen tegen kunt komen.
Pieter2011