Weet iemand iets over het gebruik van houten bommen in de tweede wereld oorlog?

Er zouden in de oorlog nepvliegvelden e.d.zijn geweest om de vijand te misleiden .Toen de vijand dit doorhad zouden ze houten bommen gegooid hebben

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe wil je een bom maken van hout?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, hoe maak je een stoelpoot van hout? Gewoon snijden tot je de juiste vorm hebt?
Ritsuka
12 jaar geleden
Dan heb je de vorm van een bom, maar dan IS het geen bom. Dat was mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat jouw vraag was begrijp jij de vraag waar je op reageert dus totaal niet.. -_-'
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je iets van hout maakt, kan het niet exploderen, het kan dus geen bom zijn. Je kunt wel iets maken in de vorm van een bom, maar geen echte bom.
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe kan het wel dan? Of lees ik de vraag verkeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik denk dat je de vraag verkeerd leest, het gaat hier om nepvliegtuigen en nepvliegvelden die werden neergezet om de vijand te misleiden, nadat de vijand doorhad dat deze nep waren werden er "houten bommen" gegooid. Nep bommen dus.

Antwoorden (2)

Daar zijn de meningen over verdeeld:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=IS2KEL0O
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Duitsers bouwden inderdaad nep vliegvelden met houten vliegtuigen om de vijand te misleiden en af te leiden van echt strategische doelen.
De geallieerden hebben dat doorzien en zouden, om de Duitsers belachelijk te maken deze vliegvelden met houten bommen hebben gebombardeerd.

Toch moet je dit zien als een broodje aap verhaal.Want waarom zouden de geallieerden mensen en materiaal in gevaar brengen alleen maar om de Duitsers te laten merken dat ze het bedrog hadden doorzien.

Die vliegvelden waren er dus wel maar er zijn waarschijnlijk nooit houten bommen op gegooid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees anders dit boek eens
Het mysterie van de houten bommen
Auteur: Pierre-Antoine Courouble
ISBN: 9782812701092