Waarom praten sommige Hollandse jongeren met een allochtoons accent?

Terwijl ze gewoon oer-Hollands zijn.
Het klinkt meestal als een Turk/Marokkaan. En soms zijn het echt van die nepnegers.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

verpaupering van de samenleving / jeugd. Blijkbaar vinden sommigen het cool om zo te praten... Sommigen gaan zo lang om met mensen die ook zo praten dat het er ingeslopen is... Als je jezelf eenmaal een accent hebt aangeleerd, dan is het moeilijk dat weer af te leren (zo is het ook met engels).
Waarschijnlijk praten de meesten gewoon zeer overdreven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat komt omdat ze de woorden oppikken van allachtonen.
En die dan gebruik in hun zinnen en het zo lijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht door de omgang met allochtone vrienden. Zowieso hebben bepaalde groepen jongeren vaak hun eigen taaltje met bijbehoorende bijzondere woorden en klanken.
Het wordt toch vaak als stoer en interessant gezien als je er bij loopt als een bijzonder iemand... bv rapper, gabber, bling-bling etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar je mee omgaat..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allochtoons, ha ha! Maar ik ken het fenomeen, dat is straattaal. Als je in een urban jeugdcultuur zit, dan hoort daar ook een taaltje bij. Omdat het gezelschap gemixt is heeft deze marokkaanse, maar ook surinaamse en antilliaanse invloeden. Maar je hebt ook murks: een taaltje met een mix van marokkaans/berbers en turks. Dit wordt juist alleen onder autochtone jongeren gesproken, soms om te spotten en wordt over het algemeen niet gewaardeerd door turkse en marokkaanse jongeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Verwarming;

Dat jongeren elkaars taal overnemen en aanvullen vind ik een prachtig voorbeeld van integratie. Verder is het ook maar een modeverschijnsel; later bij een werkgever leggen ze dat straattaaltje snel genoeg weer opzij.