Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar is het diploma verzorgende C mee te vergelijken?

Ik heb een diploma ziekenverzorgende, tegenwoordig heet dat verzorgende niveau 3, nu lees ik ook advertentie's waar verzorgende A , B of C gevraagd worden.
Waar 'staat' dit voor?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Verzorgende B en C gebruiken ze weleens in de thuiszorg. De eventuele diploma behaal je door een interne opleiding bij de thuiszorg. Een verzorgende C is qua opleidingsniveau lager dan de opleiding ziekenverzorgende. Het zit tussen niveau 2 en 3 in.
Heb je de opleiding oude stijl gedaan? Dan heb je een opleiding vergelijkbaar met niveau 3-ig. De verzorgende C is niet bevoegd om de werkzaamheden van 3-ig uit te voeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja ik heb de "oude" zv opleiding gedaan, jaren '80,
Dus dat is niveau 3-ig?
Ben er 10 jaar uit geweest en nu weer opzoek namelijk.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja dan heb je ook alle voorbehouden handelingen geleerd. Je kan dus werken bijv. als verzorgende in een zorgcentrum. Werk genoeg zou ik zeggen!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Duidelijke uitleg

Andere antwoorden (1)

Als verzorgende C verricht je verzorgende en begeleidende taken voor cliënten die persoonlijk op hen zijn afgesteld. Naast het verrichten van persoonsgerichte lichamelijke verzorging worden huishoudelijke taken verricht. Het is belangrijk dat de zelfredzaamheid van de cliënt zoveel mogelijk gestimuleerd wordt. Je werkt bij verschillende cliënten thuis of in een zorginstelling.- opleiding: mbo Verzorgende C niveau 3, hbo-V of Geneeskunde.
- afgeronde ADL-stage is een must
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
HBO-V en Geneeskunde zijn wel erg over gekwalificeerd, voor verzorgende en begeleidende taken lijkt me
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
De zorginstelling vraagt o.a HBO-V of geneeskunde ,dus daar werk je mee samen.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja dit zegt niets over het niveau van verzorgende C wat mijn vraag was.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing