Waarom krijg je een jaaropgaaf maar 1x?

Ik zat een aantal jaren terug bij een uitzendbureau, en daar kreeg ik mijn jaaropgaaf altijd maar 1x. Als je het kwijt was, jammer dan.

Waarom is dat, en waarom kan je niet gewoon een kopie opvragen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Een origineel van de jaaropgave kan maar één keer uit de computer uitgedraaid worden, kopieën kunnen in principe oneindig verstrekt worden, de werkgever (en zijn loonadministrateur) hebben ook een kopie van de jaaropgave in hun administratie.

Vanaf dit jaar is het helemaal geen probleem meer, aangezien de gegevens van de jaaropgave al bij de belastingdienst bekend zijn en je een aangifteformulier inclusief deze gegevens bij de belastingdienst kunt downloaden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een jaaropgave wordt inderdaad maar 1 x per jaar verstrekt, maar het is ten alle tijde mogelijk om een kopie hiervan aan te vragen. Meestal moet dit schriftelijk gebeuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het systeem in 1 keer de hele zooi eruit draait.

De bewering dat het echt niet nog een keer kan is onzin. Maar als je dat gaat promoten kan je bij een uitzendbureau een dagtaak wijden aan kopieen maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat het een kwartaalopgaaf zou heten als die 4x per jaar kwam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je de vraag goed leest, slaat dit antwoord nergens op :)