Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg je een jaaropgaaf maar 1x?

Ik zat een aantal jaren terug bij een uitzendbureau, en daar kreeg ik mijn jaaropgaaf altijd maar 1x. Als je het kwijt was, jammer dan.

Waarom is dat, en waarom kan je niet gewoon een kopie opvragen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een origineel van de jaaropgave kan maar één keer uit de computer uitgedraaid worden, kopieën kunnen in principe oneindig verstrekt worden, de werkgever (en zijn loonadministrateur) hebben ook een kopie van de jaaropgave in hun administratie.

Vanaf dit jaar is het helemaal geen probleem meer, aangezien de gegevens van de jaaropgave al bij de belastingdienst bekend zijn en je een aangifteformulier inclusief deze gegevens bij de belastingdienst kunt downloaden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een jaaropgave wordt inderdaad maar 1 x per jaar verstrekt, maar het is ten alle tijde mogelijk om een kopie hiervan aan te vragen. Meestal moet dit schriftelijk gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het systeem in 1 keer de hele zooi eruit draait.

De bewering dat het echt niet nog een keer kan is onzin. Maar als je dat gaat promoten kan je bij een uitzendbureau een dagtaak wijden aan kopieen maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat het een kwartaalopgaaf zou heten als die 4x per jaar kwam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je de vraag goed leest, slaat dit antwoord nergens op :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding