wie is er verantwoordelijk als een pinautomaat geen geld geeft, maar het bedrag wel van je rekening is afgeschreven?

wilde geld pinnen en de automaat gaf geen geld, de transactie is goed verlopen tot het geld moest komen. Heb staan wachten tot de automaat aangaf dat die automaat buiten werking was. thuis gekomen zag ik dat het geld wel van mijn rekening is gehaald. word nu van het kastje naar de muur gestuurd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

U kunt het aanhankelijk maken bij de betreffende bank. Mocht dit niet baten dan adviseer ik u contact te leggen met de AFM te amsterdam( autoriteit financiele markten ) , deze kunnen u adviseren over de te volgen procedure.

Over het algemeen komt dit wel goed. Ik heb dat ook een keer gehad. Toen had ik een vaatwasser gekocht en de pinautomaat in de winkel deed het niet. Toen maar naar de dichtsbijzijnde pinautomaat gegaan en die gaf geen geld uit, maar wel van de rekening gehaald. Omdat ik op dat moment die vaatwasser moest betalen en het toch een behoorlijk bedrag was meteen de bank gebeld (mijn eigen filiaal) en die hebben toen het geld terug "voorgeschoten". Na een paar dagen was de fout gezien en is alles recht gezet. Ze kunnen tegenwoordig heel goed zien welke transactie aan de automaat goed of fout is gegaan. Dit word eigenlijk altijd weer gecorrigeerd. Kan een weekje duren, maar het komt goed. Misschien als je bij een andere automaat als van je eigen bank bent geweest dat het wat langer duurt. Maar zulke fouten worden altijd gecorrigeerd.

Het beste is, terplekke ( indien mogelijk ) bellen met de bank. Dan sta je meer in je recht. Iedereen kan natuurlijk zeggen dat hij/zij zijn geld niet heeft gehad. Ze kunnen dan de videobeelden controleren of het geld daadwerkelijk niet uit het apparaat is gekomen. Suc6

Als het geld van je rekening is afgeschreven, maar je hebt het geld niet gekregen, doordat er storing was of geen geld in de automaat aanwezig is, dan krijg je het geld automatisch weer teruggestort op je rekening. Controleer dit op je rekening. Heb je dit geld niet terug ontvangen binnen 3 dagen, dan moet jij je melden bij je eigen bank en deze doen dan een transactieonderzoek.

ben je niet het slachtoffer geworden van skimmers ? plaatje van de geld sleuf die dicht lijkt te blijven ? want iedereen kan wel beweren dat je gepind hebt en het geld niet gekregen hebt. dus als je dat gebeurd blijf dan bij de automaat staan en bel het storingsnummer dat er staat, of de politie mede omdat je een storingmelding hebt gekregen heb je kans dat dit wel wordt recht getrokken. bij de bank maar beter is meteen te handelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100