Wat is de beste manier om 'af te dingen' bij een product of dienst?

Je kent het wel, Een nieuwe auto of een ritje met de taxi.
het liefst betaal je zo min mogelijk. hoe doe je dit het best?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga jij taxi afdingen, ik wens je veel succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Btw, een dienst is ook een product,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Product_%28economie%29

Het beste antwoord

Je begint gwoon weg te lopen als je de prijs hoort, en sommige komen dan achter je aan, doe gewoon alsof de gevraagde prijs belachelijk is en zeg bijvoorbeeld, ja hoor daaaag! moet hij is opletten..Geen twijfel laten zien dus!

Toegevoegd na 10 seconden:
gewoon

Toegevoegd na 53 seconden:
hij is jij, ben wel lekker bezig zeg.:S

Toegevoegd na 7 minuten:
@ Xinix, nee hoor werkt ook op konniginedag en op de vlooienmarkt!

Toegevoegd na 8 minuten:
zwarte markt in vleuten en beverwijk ook! Lukt ook bij autoverkopers in Nederland, en op Nederlandse markten...

Toegevoegd na 10 minuten:
en in Italie en Frankrijk ditsland en England etc. etc. dat zijn geen 3e wereld landen..alwetende XiniX

Toegevoegd na 10 minuten:
ditsland? heb ik dat getypt hmmm DUITSLAND
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus dit is dus les in derdewereldlanders een poot uitrukken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welnee, dat heet gewoon niet de hoofdprijs betalen en je niet laten afzetten. Lukt bij vrijwel elke grote aanschaf, van keuken tot bankstel, van teevee tot wasmachine, en van rommelmarkt tot boekenbeurs.
Vraagprijzen zijn niet zo vast als ze lijken.

Andere antwoorden (5)

Je kun vragen of de genoemde pijs hun "beste prijs" is. Als die prijs je niet aan staat dan kun je vragen of ze je geen "beter aanbod" kunnen doen of "betere prijs kunnen geven. Dit moet je, zeker bij de taxi, doen voordat je instapt. Als ze niets met de prijs willen of kunnen doen, dan kun je vragen of je er een gratis artikel bijkrijgt. Bijvoorbeeld een setje automatten of een radio, of een trekhaak bij een auto. Nee heb je en ja kun je krijgen. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik zelf een slechte onderhandelaar ben maar jaren getrouwd ben met een voormalig zakenman.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zeg je bijvoorbeeld, nee het moet dit bedrag zijn. En zeg je ik ben ook een verkoper of zeg ik ben ook ondernemer.
Ik weet zeker hoeveel dat kost...

Deze trucje gebruik ik meestal in Turkije als aan het shoppen bent. (Als ik iets te duur vindt bv)

En het werkt meestal...
Maar hier in Nederland is dat een beetje moeilijk, want de prijs staat er al op het artikel.!

Succes.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom vragen we aan Turkse en Marrokaanse mensen op de rommelmarkt altijd een beetje méér ; dan krijg je toch het spelletje van afdingen en krijg je soms nog meer dan je in je hoofd had. ;-)
Jammer alleen dat ze zelf niet altijd weten dat Nederlanders niet van die afdingers zijn ; zo blijf je met veel goed verkoopbare spullen zitten die je zou verkopen voor je bodemprijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij exporteren veel naar Turkije en doen dit ook altijd. zet er eerst 30% extra op en geef ze dan 15% korting. Iedereen blij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe zoals mijn man. Die bluft en roept wat ie er voor zou willen geven. Ik sta er vaak bij met een rood hoofd maar het is onvoorstelbaar hoe vaak het werkt. En prijzen vergelijken helpt ook. Vooral bij winkels die de laagste prijzen garanderen. Als je kunt aantonen dat het artikel ergens anders goedkoper is krijg je er vaak nog extra korting ook. Kost wel wat tijd ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment dat een verkoper de prijs noemt is het belangrijk met een strak en uitdrukkingsloos gezicht te blijven kijken. misschien een beetje teleurstelling tonen. De vervolg vraag van de verkoper is dan altijd : wat denk je ervan. Daar antwoord je op dat je eigenlijk een heel ander bedrag in gedachte had. Je kunt eraan toevoegen dat je bij wat andere zaken geweest bent die ook aanmerklijk lager in prijs lagen. Dan zal hij vragen welke prijs je dan wel in gedachte had. Nu is het belangrijk de juiste prijs te noemen en je "voorwerk " is hier van belang. Geef hem de prijs die je wilt uitgeven en het verdere onderhandelen naar de eindprijs is begonnen. Mocht je omhoog gaan doe dat dan met kleine bedragen om hem niet het idee te geven at er nog genoeg ruimte is.
Succces !!