Wie zet elke avond de lantaarnpalen aan? Soms gaan ze eerder dan andere dagen i.v.m snel donker door slecht weer..

Snap wel dat de meeste met een klok zijn ingesteld maar er is ook zeker mogelijkheid dat eerder te doen, en wie doet dat? en waar, en wie bepaalt of het donker genoeg is? Leo Lantaarn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Er wordt met een automaat gekeken hoeveel licht er is, en als die onder een bepaalde grens komt dan gaan ze aan.
Tenminste binnen een zeker tijdsvenster. En dat wordt niet per lantaarnpaal, maar per hele buurt geregeld.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat gaat allemaal geheel computergestuurd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lantaarnpalen dienen bij voorkeur voorzien te worden van een constante spanning zo dat deze, onafhankelijk van de straatverlichting, aangezet kunnen worden.

De 4 lantaarnpalen zijn ongedeeld in clusters van ieder 2 lantaarnpalen. De clusters kunnen onafhankelijk van elkaar aangezet worden via een centraal te plaatsen vandalismebestendig kastje (met slot).

De lantaarnpalen hebben geen extreme opwarmtijd nodig een voorzien direct in verlichtingsbehoefte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat automatisch.

Toegevoegd na 25 seconden:
Als het donker word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed is gebruiken ze een lichtsensor, om te zien of het donker genoeg is om ze aan te doen :-)