Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat als de ontvangende partij van een aangetekende brief zegt dat hij de brief niet heeft gehad?

Ik heb een geschil met een bedrijf. Ik heb hun een aangetekende brief gestuurd met door het bedrijf gewenste informatie. Volgens Tracktrace is de brief ook aangekomen. Het bedrijf zegt echter van niet?

Stel nu dat er idd aantoonbaar door ze getekend is voor ontvangst maar ze zelf de brief kwijt zijn geraakt, kan ik ze dan financieel verantwoordelijk stellen voor de kosten die ik gemaakt heb om de brief en de bewijsstukken naar hun te sturen?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Ja, die kosten kun je verhalen, echter krijg je ze pas na een (dure) rechtszaak. Soms werkt ook redelijkheid en vergoeden ze het uit coulance.

Met een aangetekende brief bewijs je alleen dat je IETS gestuurd hebt, niet WAT je gestuurd hebt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Die bewijzen krijg je van de TNT, gewoon opvragen en TOON AAN dat dat bedrijf fraude pleegt... Ze MOETEN getekend hebben voor je aangetekende... Dus als track en trace zegt dat het zo is sta je sterk...

Maar dan ook niet meer soebatten met dat bedrijf, meteen aanhangig maken en naar een rechter stappen... Want dat bedrijf gaat niet met je in zee op de normale manier...

Ja en alles aansprakelijk stellen... Dus is een gewonnen zaak voor je...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Wanneer je een aangetekende brief verstuurd hebt wordt deze toch bij ontvangst getekend, dan is de handtekening toch bewijs dat ze de brief weldegelijk hebben ontvangen.
Ik zou de TNT vragen om de handtekening. Je hebt ze tenslotte ook betaald daarvoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het is niet van belang of de brief intern is kwijtgeraakt het doel van een aangetekend schrijven is het aantoonbaar maken dat de informatie verstuurd is en dat men kennis heeft kunnen nemen van de inhoud van de brief,ook al was de brief geweigerd dan noch gaat de rechtspraak ervanuit dat de tegenpartij kennis heeft genomen van de inhoud van het schrijven.
Indien dit namelijk niet het uitgangspunt zou zijn zou niemand een aangetekende brief aannemen,daar deze altijd gepaard gaan met inhoud die een (juridische )belangrijke achtergrond heeft ,te denken aan een klacht ,een ontslagbrief,een vordering etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing