Naar wat voor soort werk (Bijbaantje) moet je kijken als je meer wilt verdienen dan het minimumloon?

Ik heb zoiets van, als je dan werkt, doe het dan voor een beetje acceptabel bedrag. Desnoods is het werk wat zwaarder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, want op je 17e 4.04 bruto verdienen in een supermarkt, is eigenlijk gewoon triest weinig. Ik weet niet of je een opleiding doet of nog op de middelbare school zit, maar vaak kan je via studentensites (maakt niet uit of het mbo, hbo of universiteit is) opleidinggerelateerde banen vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja nog op 6VWO

Antwoorden (5)

Ik werk nu in de horeca ben 16 jaar zou normaal als minimum 3.03 verdienen maar ze geven mij het loon van een 17 jarige om mensen te trekken namenlijk 3.89 Miss doen ze dat wel vaker in de horeca dus zou je daar kunnen informeren ;) succes alvast
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vuil werk, zwaar werk, nachtwerk, zou allemaal wat meer beloond kunnen worden. Het is alleen de vraag of je dat als 16jarige mag
anneliez
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Bedoelde eigenlijk werk waar je echt vuil van wordt en beschermende kleding voor aanmoet (geen schort)
Bij een callcenter verdien je vaak meer.
Ik heb dat jaren gedaan en mijn standaardloon lag ongeveer anderhalve euro boven het minimum. (Het werk is zwaarder dan je denkt, je wordt continu afgebekt, en er ligt een enorme druk op je).
Dat laatste komt door 'targets' bij callcenters. Als je bijvoorbeeld meer dan 5 producten per shift verkoopt, krijg je een bonus. Dit kan in de vorm van geld zijn, maar bijvoorbeeld ook dagjes uit/ restaurantbon etc.

Daarentegen, verkoop je lange tijd onder je target, dan word je gewoon ontslagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
horeca werkt idd goed, zeker als je fooi krijgt. verder kun je met kranten en of reclame bezorgen makkelijk meer dan 10euro/uur halen maar dat is maar n paar uurtjes werk per week. ben je wel meteen sportief bezig. suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk bij de fietstaxi. Het is hard werken, je betaald 250 euro per week voor de huur van je fiets en dan werk je voor je zelf.
Per week kun je (als je echt veel en hard werkt) zo duizend euro verdienen.