Wat is het verschil tussen de burgerlijke stand en de gemeentelijke basisadministratie?

Want het zijn allebij registers, waarin je informatie kunt vinden over jezelf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) is het bestand dat de burgelijke stand gebruikt.

Toegevoegd na 3 dagen:
"Een uittreksel GBA is een verklaring waarin staat wat uw persoonsgegevens zijn. Het gaat hierbij onder andere om uw naam, adres en woonplaats. Ook is het mogelijk om hierop deze gegevens te zetten voor al uw gezinsleden. Dit uittreksel wordt uitgegeven in de gemeente waarin u woont.

Een uittreksel uit de burgerlijke stand bevat gegevens over uw geboorte, huwelijk, partnerschapsregistratie, echtscheiding en overlijden. Dit uittreksel wordt afgegeven in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden."

http://www.stadskanaal.nl/Veelgestelde-vragen/Burgerzaken/Uittreksel-GBA-Burgerlijke-stand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom staat dat niet allemaal in één bestand? Burocratie?