De bevolking van Armenië is over het algemeen Armeens-orthodox (94%). Andere christelijk godsdiensten worden door 4% van de bevolking beleden. De Yezidi heeft een eigen monotheïstische godsdienst.
Armenië voerde begin 4e eeuw als eerste land officieel het christendom in. Volgens de Armeense Kerk was de apostel Judas Taddeüs in de eerste eeuw na Christus degene die er het christendom in Armenië introduceerde.
Doordat het dus een staatskerk is zijn de meeste Armenen nog altijd christen.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hier in de link staat dat de Armeniërs het eerste en oudste christelijke volk ter wereld zijn. Ze bekeerden zich in 301 al massaal tot het christendom.

http://www.mensenkinderen.nl/armeni