Kan ik tijdens earth hour gewoon nog op de computer enzo?

Ik zou wel graag mee willen doen maar mag ik dan nog tv kijken enzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zijn "Ik zou wel graag mee willen doen" en de wens die hiermee wordt uitgesproken: "...maar mag ik dan nog tv kijken enzo?" met elkaar in tegenstelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laad je mobiel gewoon goed op
Amadea
12 jaar geleden
Hoe kan je nou "graag mee willen doen" door niét te willen doen wat de bedoeling is? Als jij echt aan 'earth hour' mee wilt doen, dan wil jij in dat uur dus géén energie verspillen. Ga gezellig een bordspel doen met je familie of vrienden, maak een fiets- of wandeltocht, ga een boek of tijdschrift lezen, los een puzzel op. Genoeg te doen om dat éne uurtje door te komen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ik wil vegetariër worden, maar mag ik dan nog wel vleeswaren op mijn brood ?"
Duh.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL
Ritsuka
12 jaar geleden
haha Marleen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, sorry hoor, en wij steeds maar moeten horen dat domme vragen niet bestaan.......
Na drie jaar GV kun je er bijna een boek mee vullen.
En in dit geval durf ik het ook gewoon hardop te zeggen.
Amadea
12 jaar geleden
Wauw, da's een leuk idee voor GVF! Zullen we dat echt gaan doen, alle 'domme' vragen verzamelen? Nog zo één was die vraag naar échte foto's van de dodo...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea en Marleen: puik plan, wie maakt er een "Domme vraag"-draad? Ik zei ook altijd dat de enige domme vraag een ongestelde vraag is, maar sinds ik op GV ben, ben ik behoorlijk van mening veranderd.
Amadea
12 jaar geleden
Oké, ik ben met een nieuwe draad begonnen!

Antwoorden (3)

Nee, het is de bedoeling om energie te sparen, dus je zult een bezigheid moeten vinden zonder stekker er aan.

Toegevoegd na 20 seconden:
of accu/ batterij dus he
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel mooi en leuk uitgedrukt "zonder stekker er aan". Dikke +.
Ja, dat kan wel. Misschien is het een beter idee (als je een laptop hebt) om de accu van die laptop van te voren op te laden. Ook zou je een (nood) aggregaat aan kunnen schaffen zodat je lekker tv kunt blijven kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit kan wel ja..... je kan ook gewoon tv blijven kijken... mar dit is niet de bedoeling van Earth Hour
het doel is juist om energie te sparen een uur lang, als je dan je accu opmaakt of een noodaggregaat heeft heel het idee van besparen geen nut
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan gebruik je nog steeds energie (of denk je dat er magie in een batterij zit?). Het gaat erom dat je helemaal niks doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles kan ; de stroom valt niet uit ofzo, hoor.
Maar je doet mee, OF je doet niet mee. Dit is een beetje wat Catootje zei, 20 jaar ofzo geleden, na een dag protesteren en actie voeren :
Ik wel best de hele dag vegetariër zijn, alleen NIET tijdens het eten !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat erom lieve mensjes, dat de vraag GOED beantwoord word. Ik weet ook wel dat dit niet de bedoeling is, maar dat is geen goed en eerlijk antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het woordje "kan" wordt hier niet bedoeld of het fysiek of wettelijk mogelijk is. De vraagsteller wil natuurlijk weten of het ook de bedoeling is dat je de computer uit laat of niet. En dat is natuurlijk wel de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Widar, de vraagsteller heeft er helemaal niet bij gezet of het ook de bedoeling is dat je de computer uit laat of niet!?! Dus zo natuurlijk is dat niet. Het woordje ''kan'' is en zegt, niets meer of minder, dan of het mogelijk is, ja of nee. Als ik aan iemand vraag of hij/zij ''KAN'' fietsen, wil ik natuurlijk niet weten of het de bedoeling is of er ook een fietsbel op de fiets zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraagsteller geeft aan dat het om Earth Hour gaat. Daarbij is het de bedoeling dat alles uit gaat. Dat hoeft de vraagsteller er niet apart bij te vermelden. Het woordje "kan" betekent niet alleen of iets mogelijk is, maar ook of iets toegestaan is, volgens bepaalde regels. Dat laatste is hier natuurlijk de bedoeling. (Je kunt het wel strikt letterlijk willen interpreteren, maar dan zie ik je nog een boel grappige non-antwoorden geven op vele vragen.) Verder ben ik er wel weer even klaar mee, met mensen die niet tegen enige kritiek op hun antwoord kunnen. Discussie gesloten wat mij betreft.
"Samen één uur het licht uit voor de aarde. Nu heeft die aarde natuurlijk helemaal niets aan zo’n uurtje duisternis. Maar het is dan ook meer symbolisch, zo stelt het WNF. Uiteindelijke doel? Bewustwording van het feit dat we deze aarde goed verprutst hebben en laten zien dat we ons zorgen maken."

Ik denk dat het meer om de bewustwording gaat, zoals hierboven geschreven. Je kunt sowieso meedoen door al je lichten te doven. Als je de tv aan hebt, is dat misschien niet volledig, maar je staat er wel bij stil. Daar gaat het ook om.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, zo erg stil sta je er niet bij, onderuit voor de tv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je alle andere (voor dat moment) onnodige electronica volledig uitschakelt, sta je er volgens mij wel degelijk bij stil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het grootste brok elektronica en mede-energievreter (de tv) niet? Lol...