Over twee weken is het honderd jaar geleden dat de Titanic zonk. Worden er nog dingen gedaan om dat te herdenken? Een boek bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan jij er een blog over bijhouden? Duimpje op (+) voor je vraag.

Het beste antwoord

in ieder geval een herdenkingsbijeenkomst:

http://www.sintjacobskerk.nl/nieuws/titanic.htm

dirk Musschoot heeft er een boek over geschreven:

http://www.geschiedenis24.nl/ovt/afleveringen/2012/29-01-2012/100-Jaar-Titanic.html
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De film van titanic komt weer op het witte doek in 3D.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muziekverenigingen zullen in hun jaarlijkse uitvoering 'My Heart Will Go On' gaan spelen.. let maar op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aaaaagh!
National Geographic zal er ook aandacht aan schenken
12 jaar geleden
loginabcde
12 jaar geleden
weekend van 7/8 april
Of er een boek uitkomt weet ik niet, waarschijnlijk wel maar ik heb er geen weet van.

Wat ik wel weet is dat er in België via de radiozender Q Music een actie loopt om een plaatsje te winnen voor een 13-daagse expeditie met een 11 uur durende onderwaterexpeditie naar het wrak van de Titanic.

Ik heb de link bijgevoegd dus wie graag deelneemt en Q Music kan ontvangen die kan een kans wagen.

Wellicht worden er wereldwijd wedstrijden en acties gehouden om in de buurt van het wrak te komen.

Liefs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Q is goed 4 You ;-) And ook For 'mi, fa en sol' - hahaha Have Fun Any Way!
In mijn agenda staat een potlood krabbeltje : a tribute to the Titanic and all of her victims. Een engelstalige 3D film komt op 15 april aanstaande in de Britse bioscopen. Het is afwachten wanneer deze in Nederland te zien zal zijn.

In het zuid-Engelse Southampton staan allerlei activiteiten op het programma vanwege de 100e dag van het zinken van the Titanic. Aldaar verschijnen wel weer boeken over de reis en het zinken van het schip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Maritiem Museum in Rotterdam heeft een tentoonstelling over de Titanic. In de hoofdrol 3 Nederlanders die op het schip zaten en hoe het hun vergaan is tijdens de reis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het Haags Gemeentearchief (in het stadhuis van Den haag) liggen originele foto's en documenten van de Titanic. De Haagse meubelmakerij Mutters heeft namelijk de luxe hutten en een aantal zalen van de Titanic ingericht. Op 14 april is het de Dag van de Haagse Geschiedenis en houdt het Haags Gemeentearchief Open Huis. Tijdens rondleidingen worden originele Titanic-foto's getoond. Ook is er de hele dag een presentatie over de Titanic te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het binnenkort 100 jaar geleden is, wordt binnenkort in Belfast (waar de Titanic gebouwd werd) het Titanic museum geopend. Daarbij worden twee weken lang allerlei herdenkingsactiviteiten georganiseerd.