Noord-Wales en vooral het gebied Snowdonia National Park, Caernarfonshire en Merionethshire zijn de moeite van het bezoeken meer dan waard. Lekker relaxen en vanuit Blaenau Ffestiniog (maak een ritje met de Ffestiniog Railway !) de A470 afzakken richting Dolgellau ! Veel Britten (en ook buitenlanders) weten echter dat dit ook de vochtigste, natste plek van het eiland is. Ondanks het natuurschoon vormt dit dus geen trekpleister voor de V.I.P.'s. Een aantal mensen zoals de journalist (tourisme) David Atkinson komen graag in het Snowdonia N.P. En ook local boys Dave Felgate en Iwan Roberts (zanger/acteur) trekken graag de mountains in. Felgate speelde als doelman 612 competitiewedstrijden in de Engelse divisies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Snowdonian Mountains zijn een nationaal park, en worden dus niet (permament) bewoond.
Uiteraard zullen er ongetwijfeld ook celebrities zijn die dit park bezoeken - zoals alle nationale parken - maar wie precies wanneer is niet te achterhalen, en kan elk moment weer achterhaald zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Er wonen echt wel permanent mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noem er drie....
ronron1212
12 jaar geleden
Ik ken die mensen niet persoonlijk maar heb veel gewandeld in dat prachtige park en daar wonen gewoon mensen. Niet heel veel maar ze zijn er en er staan ook nog prachtige mooie en oude huizen die bewoond zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben pas nog door Snowdonia gereden en daar zijn gewoon gehuchtjes en kleine plaatsjes.