Wat kan ik doen tegen slaande buurkinderen?

Mijn zoontjes van 5 en 6 worden sinds een aantal weken door kinderen uit een gezin dat 4 deuren verder woont getreiterd en geslagen. Dit gezin heeft 6 kinderen die de hele dag op straat hangen en de boel een beetje slopen enzo. Leeftijd tussen de 6 en 14 jaar..
Het slaan komt steeds vaker voor, de laatste tijd dagelijks, ik ben bij de ouders aan de deur geweest, zij verstaan geen nederlands (of doen of ze niks verstaan). Vandaag werd mijn jongste zoontje met een stok geslagen en kwam hevig bloedend aan de wenkbrauw thuis, ik heb de neiging om de kinderen een paar klappen te gaan verkopen maar dan ben ik strafbaar..
Heeft iemand ervaring hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me eerlijk gezegd niet dat de politie zich met ruziënde kinderen bemoeid? Ik ben wel aant denken om met de school waar de kinderen van ons, en een deel van hun, te gaan praten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er met stokken gemept wordt kun je rustig de wijkagent inschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat altijd een goed plan maar als dat niet werkt dan toch de politie. Evt wijk agent.. Iemand moet met dat gezin gaan prateb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb net met de politie gebeld, en stond er eerlijk gezegd van te kijken dat ze het heel serieus nemen, ze hebben mijn verhaal genoteerd en morgen word de wijkagent op de hoogte gesteld, deze zal met ons contact opnemen en dan stappen ondernemen. ik denk gewoon eerst eens goed met de familie praten, ben er in ieder geval heel blij mee.. Dank jullie voor jullie reacties.. Ik wacht af tot morgen.. Groet Ger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker.
De politie is je beste vriend.
En dit gaat wel wat verder dan ruziende kinderen.
Ivana
12 jaar geleden
Als ze nu niet ingrijpen, gaat het van kwaad tot erger. Inmiddels is men ervan overtuigd dat kleine pesters grote criminelen kunnen worden.De politie zit er nu sneller bovenop, al is dat nog niet overal zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mentaliteiten en instellingen in ons land zijn niet meer zoals vroeger, wij doen ons best om onze kinderen zo goed mogelijk op te voeden, om ze zo goed mogelijk voor te bereiden op later. En dan zie ik dat anderen (zoals o.a. de buren van 4 deuren verder) de kinderen tot 11 uur over straat laten renen en niet naar ze omkijken..
2 jaar geleden stonden dezelfde kinderen huilend aan de deur omdat de ouders om 10 uur s'avonds nog niet thuis waren, we hebben de kinderen toen opgevangen en om half 11 de politie gebeld, om kwart voor 11 kwam de moeder thuis.. ze was de tijd vergeten...

Het beste antwoord

Je hebt al geprobeert met ze te praten, en ze verstaan (plots) zogenaamt geen nederlands meer of er viel domweg niet mee te praten.

Dan zou ik gewoon naar de politie gaan en aangifte doen van mishandeling en of vernieling.

Stel tevens ( indien van toepassing ) de woningbouw op de hoogte.
Beiden kunnen eventueel ook bemiddelend optreden.

Waarom de woningbouw?
Deze kunnen indien er veelvuldig klachten komen een brief sturen met een eventuele waarschuwing en als het escaleert, eventueel een huis uitzettingsprocedure opstarten.

Hoe meer er op papier komt hoe beter.

Hoe staat de rest van de buurt er tegenover?
Ervaren zij hetzelfde, dan laat hun ook een melding doen.

Hoe meer hoe beter.

Sterkte.