Waarom kan ik een vraag niet sluiten als ik een passend antwoord heb? Ook al is dit na bv 5 min. Antwoord is antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De vraagsteller is degene die moet bepalen of een antwoord goed is en hij is juist degene die dat per definitie moeilijk kan bepalen, anders had hij de vraag niet hoeven stellen.
Soms kan het meteen duidelijk zijn maar er zijn veel vragen waarop meerdere (soms betere) antwoorden mogelijk zijn. Het is daarom dat men het zo geregeld heeft dat andere GVers ook de tijd krijgen om te reageren of te antwoorden.
Het is dus een stukje bescherming van de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat dit gewoon de regel op GV is. Als je een vraag hebt gesteld moet je minimaal 1 uur wachten om hem te kunnen sluiten.
12 jaar geleden
Omdat je een vraag pas kunt sluiten na een uur. Je moet mensen wel een béétje de kans geven met een ander / extra / beter / uitgebreider antwoord te kunnen komen.

Als een vraag Zo simpel is dat die binnen een minuut te beantwoorden is, kun je net zo goed zoniet beter googelen ; dan is het niet meteen een "goeie vraag". Die vergt in de regel wel wat meer research of tikwerk.