Hoe Nederlands is prins Willem-Alexander nu eigenlijk gelet op zijn verre duitse voorouders ?

Willem III ,Wilhelmina,Juliana en Beatrix huwden immers allen een Duitser

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Amadea
12 jaar geleden
Bijna elke Nederlander heeft in zijn voorfamilie wel iemand die uit een ander land kwam. Ga je eigen stamboom maar eens na!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn er bij Willem Alexander wel wat veel vindt je niet !
Overigens ben ik niet anti-duits !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Willem III huwde die een Duitser?
(dat staat in uw bericht)

Antwoorden (2)

Willem-Alexander is volgens de definitie van het CBS een Allochtoon van 2e generatie. "Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie."
Willem-Alexander is echter in Nederland geboren en Nederlander qua nationaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het iets anders gezegd: W-A is een allochtoon. (punt) Een allochtoon van de tweede generatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind die definitie zelf onzin. Hij is in Nederland geboren uit ten minste 1 Nederlandse ouder en voor mij is hij dus gewoon Nederlander. Maar ja, er is uiteindelijk toch een definitie en dat is volgens mij het antwoord op de vraag....
De vraag is vrij simpel te beantwoorden. Willem-Alexander is in Nederland geboren en zijn moeder Koningin Beatrix ook. Zijn vader Prins Claus kreeg in 1965 de Nederlandse nationaliteit en een Nederlands paspoort. Geen twijfel mogelijk Willem-Alexander is 100% Nederlands !