Is een strafblad in duitsland opvraagbaar?

Mijn ex partner heeft bijna tien jaar geleden een aantal maanden in de cel gezeten ivm geweldadige overvallen, in Duitsland, waar hij toen die tijd wonende was.
Nu vraag ik mij af of ik dit ergens op kan vragen? Of hier een bewijs van kan vragen. Of wordt dit op op een bepaald moment kwijtgescholden??

Kan ieman helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Vanwege het recht op privacy kun jij dit niet opvragen.

Toegevoegd na 43 seconden:
Er is uitwisseling tussen EU-landen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat deze gegevens nog niet zijn gewist. Daarvoor zijn gewelddadige overvallen te ernstig, en is tien jaar te kort.
Ik weet niet of u de gegevens kunt krijgen. Dat hangt er vanaf waar u ze voor nodig hebt. Als u zich bedreigd voelt en kunt aantonen dat u ook echt gevaar loopt, maakt u een kans. Als u het alleen wil weten omdat het uw ex-partner is, geef ik u weinig kans.
Wil uw ex niet zelf meewerken? Ik weet niet hoe de verhoudingen nu zijn.