dat ze zelf geen teksten kunnen schrijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij mij niet, maar er zullen ongetwijfeld vooroordelen over bestaan. Nou moet ik ook zeggen dat ik nauwelijks bekend ben met het fenomeen coverband en dat het me weinig interessert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker wel, ik heb zelf ook vooroordelen. Coverbandjes mogen wat mij betreft verdwijnen. Als je niet origineel genoeg bent om zelf je lyrics te schrijven dan ben je ook geen artiest, stop er dan ook mee om te proberen een artiest te zijn... Vaak wordt het origineel compleet verpest door een cover, cultuurbarbaren zijn het
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die MarieAnne;;

Een vooroordeel over coverbands wat ik wel eens hoor is dat het geen echte muzikanten zouden zijn. Onzin, want niet iedere muzikant is ook een goede componist. En met het spelen van werk van iemand die je waardeert is toch nix mis? Ten slotte zijn eigenlijk de meeste grote orkesten in feite ook coverbands en daar zeurt ook niemand over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger vond ik ze zwakker dan bands die hun eigen teksten spelen. Maar ik vind inmiddels dat er meerdere dingen een rol spelen. Ik vind het nog steeds geweldig als iemand eigen nummers maakt, maar de uitvoering ervan speelt ook een rol. Bij bv idols hoor je alle kandidaten een bestaand nummer zingen, maar een prachtige stem en een geweldig optreden maakt dan veel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Coverbands bestaan al jaaaren... Veel goede 'oude bekende nummers' zijn in feite een cover van een nog veeel oudere band, alleen op een andere, wellicht betere manier uitgevoerd. Sommige zijn goed, sommige absoluut vreselijk. Ieder z'n smaak. Elk oordeel is een vooroordeel. Iets wat je nu niet vind klinken, klinkt over 2 maanden al weer anders.

Toegevoegd na 5 dagen:
oke, voornamelijk jongeren in coverbands. Door het coveren van een bekend nummer heeft men veel sneller 'roem en bekendheid' (omdat iedereen de muziek reeds kent) dan dat je zelf muziek en teksten moet schrijven en een eigen stijl moet ontwikkelen. Dat past niet bij de huidige generatie en duurt snel veel te lang.
(zo, weer een vooroordeel. :-) )