Mag winkel aanbieding doen met alleen in combinatie met een App?

Voorbeeld, Lidl heeft aanbieding van bijvoorbeeld 5 croisants voor € 1,-.
Dit alleen in combinatie met digitaal klantenkaart middels een App.
Hiermee sluit je mijn inziens mensen uit.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Pieterke
3 jaar geleden
De winkel mag zelf de voorwaarden bepalen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Pjotteboer, LIdl bezorgt niemand nadeel. De klant bepaalt zelf of hij wel of geen gebruik wil maken van een voordeel.
LeonardN
3 jaar geleden
Dit is al jaren gemeengoed met klantenkaarten.
Hierbij sluit je ook de mensen uit die de klantenkaart niet hebben.
Ritsuka
3 jaar geleden
Doet AH al jaren met de bonuskaart
SentWierda
3 jaar geleden
AH doet al jaren iets soortgelijks via de Bonuskaart. Geen enkele andere supermarkt werkt met zo'n kaart die sommige klanten uitsluit van korting. Voor veel buitenlandse toeristen reden om AH links te laten liggen en naar vooral Jumbo, Lidl en Aldi te gaan. AH loopt hierdoor omzet mis - maar daar zit het bedrijf blijkbaar niet mee.
De app-aanbiedingen van Lidl zijn in de supermarkt nogal onopvallend aangegeven. Bij de kassa komen veel mensen er pas achter dat de aanbiedingen niet voor alle klanten gelden. Vorige week bijv. twee pakken keukenrollen voor de app-prijs = 2 voor 3 euro, terwijl de normale pakprijs 1,79 euro is.
Opvallend is dat Lidl nu met app-acties werkt, terwijl er geen enkele andere supermarkt is (behalve misschien Aldi) die zoveel met contant afrekenen werkt.
BarendV
3 jaar geleden
Ik heb (principieel) geen bonuskaart van de AH, maar de kassajuf scant haar eigen bonuskaart voor me zodat ik toch korting ontvang. Bij meerdere vestigingen meegemaakt zonder moeite.
SentWierda
3 jaar geleden
@BarendV. Inderdaad, zo werkt het als je weet dat het zo werkt. Maar buitenlandse toeristen weten dit niet.... En lopen AH voorbij.

Antwoorden (1)

Ja dat mag de winkel kan toch bepalen dat ze hiermee de app promoten.
ronron1212
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ zoiets heet gewoon klantenbinding, is niets mis mee. Dat is een onderdeel van ondernemersschap.
SentWierda
3 jaar geleden
@ronron1212. En zoals Lidl tezelfdertijd de vlees- en visverkoop stimuleert door zegels voor spaarkaarten (= gratis vlees of vis) te verstrekken.