Ik wil ontslag nemen maar kan het zo zijn dat de winkel waar ik werk geen toestemming ervoor geeft? Hebben ze daar recht op?

Er zit ook een opzegtermijn van een maand wat bedoelen ze hiermee? Ik stel deze vraag omdat we 3 werknemers binnen 1 maand ontslag nemen en het winkelpersoneel erdoor erg weinig is waardoor er problemen ontstaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Ja, je mag ontslag nemen. Je dient alleen wel rekening mee te houden dat het bedrijf een maand de kans krijgt om een vervanger te zoeken. Daarvoor is die maand opzeg termijn in je contract in gebouwd. Het is alleen wel zo dat je geen uitkering krijgt wanneer je zelf ontslag neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom ontslag nemen ?!
je moet er rekening mee houden dat je geen ww krijgt als je zelf ontslag neemt zelf bijstand is twijfelachtig je wordt al snel 200 euro gekort vanwege dat feit
je kan beter eerst een andere baan zoeken en dan ontslag nemen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al een nieuwe baan dus ik wil er zsm daar beginnen met werken. De reden dat ik ontslag wil nemen is dat ik het werk te licht vind, ik hou meer van zwaar en druk werk.
capthavoc
12 jaar geleden
succes in je nieuwe baan, ik denk niet dat je baas veel moeite zal hebben met ander personeel te vinden dus maak gewoon je periode af .Hetis heel normaal, je nieuwe baas rekent daar natuurlijk mee das heel normaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Proxner: bijstand is een percentage van het minimumloon.
Momenteel is de norm voor een volwassene 668,21 per maand - afhankelijk van je omstandigheden en je gemeente krijg je daar nog een toeslag bovenop zodat je maximaal 888,72 per maand krijgt (netto).
Minimumloon voor een 'normale' werkweek is per maand 1227,60 netto.
Dat betekend dat je nog 1 maand moet blijven werken voor die baas. Als het goed is heb je een contract getekend waar dat in staat. En getekend betekend ermee ingestemd, dus goed gekeurd. Hoe lastig de situatie ook is zal je toch moeten uitwerken die periode. Maar als je je baas niet aardig vind en om je volgende cv niet veel geeft, kun je gewoon niet meer op komen dagen of de ziektewet in gaan. Dit is natuurlijk alles behalve netjes, maar bazen zijn soms ook niet netjes. Succes iig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan je altijd ontslag nemen, je moet alleen nog 1 maand bijvoorbeeld door werken waar je nu werkt. Dat moest ik tenminste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een opzegtermijn van een maand wil zeggen dat je nog een volle maand moet werken als je ontslag neemt. Had je gisteren ontslag genomen, dan was je 31 maart klaar geweest, neem je nu ontslag dan moet je werken tot 30 april.
Maar zoals al gezegd, als je geld moet verdienen is het niet handig om ontslag te nemen als je nog niets anders hebt
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zou er gebeuren als ik niet kom opdagen? Dus binnen die opzegtermijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vraag ik me af, dat hoeft helemaal niet zo te zijn. 2 maart kan ook gewoon 2 april betekenen. Smilee: dat is hetzelfde als dat je vorige maand niet zou komen opdagen. Je kunt nog vragen of ze je eerder willen laten gaan (dat mag, hoeft niet) en als je geluk hebt heb je nog vakantiedagen die je kunt opnemen en zo kun je dus nog eerder beginnen bij je nieuwe werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smilee, je móet komen opdagen. Hoe zou jij het vinden als je baas opeens een maand je loon niet zou uitbetalen?
Als jij niet komt en je baas moet daardoor de winkel sluiten dan kan hij de schade op jou verhalen.
Bovendien ben je uiterst onbeschoft en onbetrouwbaar als je niet komt. Dan ben je een goede werkgever niet waard. Het is echt een schande als je niet komt. Het is niet als spijbelen zoals school, hoor.