Ik wil ontslag nemen maar kan het zo zijn dat de winkel waar ik werk geen toestemming ervoor geeft? Hebben ze daar recht op?

Er zit ook een opzegtermijn van een maand wat bedoelen ze hiermee? Ik stel deze vraag omdat we 3 werknemers binnen 1 maand ontslag nemen en het winkelpersoneel erdoor erg weinig is waardoor er problemen ontstaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, je mag ontslag nemen. Je dient alleen wel rekening mee te houden dat het bedrijf een maand de kans krijgt om een vervanger te zoeken. Daarvoor is die maand opzeg termijn in je contract in gebouwd. Het is alleen wel zo dat je geen uitkering krijgt wanneer je zelf ontslag neemt.

waarom ontslag nemen ?! je moet er rekening mee houden dat je geen ww krijgt als je zelf ontslag neemt zelf bijstand is twijfelachtig je wordt al snel 200 euro gekort vanwege dat feit je kan beter eerst een andere baan zoeken en dan ontslag nemen.

Dat betekend dat je nog 1 maand moet blijven werken voor die baas. Als het goed is heb je een contract getekend waar dat in staat. En getekend betekend ermee ingestemd, dus goed gekeurd. Hoe lastig de situatie ook is zal je toch moeten uitwerken die periode. Maar als je je baas niet aardig vind en om je volgende cv niet veel geeft, kun je gewoon niet meer op komen dagen of de ziektewet in gaan. Dit is natuurlijk alles behalve netjes, maar bazen zijn soms ook niet netjes. Succes iig

Volgens mij kan je altijd ontslag nemen, je moet alleen nog 1 maand bijvoorbeeld door werken waar je nu werkt. Dat moest ik tenminste

Een opzegtermijn van een maand wil zeggen dat je nog een volle maand moet werken als je ontslag neemt. Had je gisteren ontslag genomen, dan was je 31 maart klaar geweest, neem je nu ontslag dan moet je werken tot 30 april. Maar zoals al gezegd, als je geld moet verdienen is het niet handig om ontslag te nemen als je nog niets anders hebt