Kan het UWV mij verplichten te solliciteren op een baan in zuid Afrika?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee... en dat doen ze ook niet, wat je ook beweerd.
Amadea
9 jaar geleden
Weet jij echt zeker dat het om werk in Zuid-Afrika gaat? Is het niet toevallig een dorp in de buurt van jouw woonplaats met een naam die lijkt op de naam van een stad in Zuid-Afrika?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, want in de vacaturetekst staat dat het ticket wordt vergoed.

Antwoorden (3)

Nee, het UWV kan je uitsluitend verplichten om in Nederland te solliciteren.
Ze verplichten niemand om in het buitenland te solliciteren.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, maar er zit een dwang achter dat ik een reden moet opgeven als ik niet reageer in de vorm van : Ik kan niet reageren op deze vacature(s), omdat
- ik heb reeds een baan gevonden (graag aangeven bij wie, per wanneer en aantal uren)
- ik ben om een andere reden verhinderd, namelijk ....
Ik heb een gezin en ben bang dat ik gekort wordt op m'n uitkering als ik geen geldige reden kan geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De andere reden is: het is 16.900km naar mijn werk en de reistijd is te lang. Klaar...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
U staat bij ons ingeschreven voor bemiddeling naar werk. Ik heb een/meerdere vacature(s) voor u gevonden die mogelijk geschikt voor u is/zijn. Het gaat om de functie(s) van ' Helpdeskmedewerkers Zuid Afrika'. U bent een van de kandidaten, solliciteert u daarom zo spoedig mogelijk. Bent u niet in de mogelijkheid om te solliciteren of hebt u inmiddels al een baan? Geef dit dan aan op de bijlage 'Reactie vacature(s)' en stuur deze bijlage per omgaande terug.
Computoon
9 jaar geleden
Bedoelen 'ze' niet gewoon dat je ergens op een kantoor in Nederland telefonisch assistentie moet verlenen aan bellers uit dat land?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of mensen te woord moet staan over Zuid-Afrika, bijvoorbeeld op het callcenter van een reisorganisatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee in de tekst van de sollicitatie bij het bedrijf staat dat de ticket wordt vergoed.
Nee, zeker niet, een aanbod van een nieuwe baan moet op redelijk bereikbare afstand van je adres zijn.

Of er geen openbaar vervoer is en jij zou misschien geen eigen vervoer hebben, is een heel andere kwestie. Er zijn nog steeds bedrijven die met 'bedrijvenbusjes' werken, waarmee werknemers vanaf een bepaald punt [station bijvoorbeeld] worden opgehaald om naar het bedrijventerrein gebracht te worden.

Antwoord op je vraag: nee daartoe kun je niet verplicht worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, maar er zit een dwang achter dat ik een reden moet opgeven als ik niet reageer in de vorm van : Ik kan niet reageren op deze vacature(s), omdat
- ik heb reeds een baan gevonden (graag aangeven bij wie, per wanneer en aantal uren)
- ik ben om een andere reden verhinderd, namelijk ....
Ik heb een gezin en ben bang dat ik gekort wordt op m’n uitkering als ik geen geldige reden kan geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vrouwe70
De andere reden is: het is 16.900km naar mijn werk en de reistijd is te lang. Klaar…
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Andere reden: het is veel te ver weg: 12 uur [moet je even checken] vliegen van mijn adres, kortom reistijd is te lang. Is het geen verlate 1-april-grap? Daar lijkt het in ieder geval wel op...!
Nee, want de reisduur daarnaartoe is meer dan 3 uur/dag.
Computoon