Ik zoek een kamer in Rotterdam, in welke buurt/wijk kan ik dan het beste gaan wonen?

Ik wil volgend jaar gaan studeren aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Ik wil me daarom gaan inschrijven bij Stadswonen, alleen moet ik dan een gebiedsdeel aangeven. Nu ben ik niet zo bekend in Rotterdam en ben benieuwd wat nou een leuke en veilige buurt is voor een student.

Bij stadswonen wordt Rotterdam verdeeld in 5 delen:

Alexanderpolder
Centrum-Noord
Centrum-West
Kralingen
Stadscentrum

Wat zijn de voor- en nadelen van elke wijk? Wat zijn jullie ervaringen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb wel een beperkt budget..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Waar jij het beste kunt gaan wonen, is afhankelijk van wat je verwacht van een woonwijk. In het rijtje dat jij opgeeft, zijn er voor mij 4 aantrekkelijk en 1 niet.

Centrum Noord: Leuke levendige wijk, het centrum zegt het al. Veel mogelijkheden om uit te gaan in de wijk of de nabije omgeving.

Centrum West: Levendig, veel mogelijkheden om uit te gaan. Niet overal even veilig, maar wel veel drukte.

Kralingen: Keurige wijk in een mooi stuk Rotterdam. Dichtbij natuur (Kralingse Bos). Centrum aan te fietsen. Dichtbij Universiteit.

Stadscentrum: Druk en levendig. Parkeren is duur. Wel erg leuk als je graag uitgaat en winkelt.

Alexanderpolder: weinig uitstraling, buitenwijk van Rotterdam. Vermoedelijk wel een lagere huur dan de overige vier wijken. Redelijk veilig.