Waarom dragen mensen nog steeds bont?

Het is geen afvalproduct zoals veel mensen denken. Er worden jaarlijks miljarden dieren speciaal voor gefokt en vergast of geëlecrocuteerd. waar ben je toch mee bezig wanneer er namaakbont te koop is dat net zo mooi en zacht is als de pels van een dier? (En ook nog eens stukken goedkoper.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben het zo met je eens Danielle, ik vraag me ook wel eens af, waarom er zoveel dieren op een gruwelijke manier voor gedood worden. Tegenwoordig hoef je geen bont meer te dragen, we leven niet meer in een grot, het is een luxe artikel. En inderdaad dan draag je toch nep bont.

In feite is bont helemaal niet erg... Als ze bont willen, dan moeten ze de soort heel goed verzorgen, niet de individuen, maar de soort... Dat klopt toch of niet? En het kan nog steeds in kringen gedragen worden... dus daarom gaat het nog steeds... Als men uitgelachen wordt of verboden wordt ergens binnen te komen, dan wordt het anders, maar het mag nog steeds.. Dus is het er nog steeds... vandaar... En wat de toekomst zal brengen weet niemand...

Een bontjas is eigenlijk een vel dat van beest verandert. Maar nog wel een statussymbool voor velen, een teken van veel geld, vandaar...

Omdat het gewoon een status symbool is en nog eens lekker warm. in west europa vind je nauwelijks nog bont. Maar als je naar oost europa gaat wordt dat anders. Veel mensen combineren daat de goede warmte / water werende eigenschappen met het statussymbool in de vorm van ee nbontjas. Vlees is ook gen afval roduct, en toch kopen mensen het om op te eten...

Mensen dragen bont omdat het mooi is, een langer blijvende waarde heeft ,een statussymbool is, het warm is,goede waterwerende eigenschappen heeft,ook als tweedehandsje nog te verkopen is, tijdloos is (de jas van oma is nog steeds te dragen)en in sommige gevallen ook om dat ze niets anders hebben wat voor die omstandigheden en die plaats genoeg bescherming biedt.

hobby En een echte bont gaat veel langer mee.!

Bont opzicht is niets mis mee. Wat is er mis mee om nertsen te fokken met het doel bont te leveren. Voor mij het zelfde als koeien houden om hamburgers bij de Mc te plaatsen. Dan komt natuurlijk het argument, ja maar voedsel is noodzakelijk. Wel, wake up, we leven in een massa productie tijd. Er gaat héél veel vlees niet verkocht / gebruikt de afval put weer in! We hebben het nu niet over het doodslaan van zeehondjes, want dat is iets anders! En trouwens, waarom maken we ons wel druk om zeehondjes die niet verdoofd martelen, maar niet over de Halal slager?!?!?!

Omdat dit misschien in Nederland niet zo populair is, ( al komt het ook steeds meer terug in bont kragen) maar in vele andere landen nog wel en daar is het de normaalste zaak van de wereld. Ik heb er ook niet echt iets op tegen mits de dieren onder normale omstandigheden gefokt worden. Iedereen eet wel zijn stukje vlees en daar hoor je ook niemend over. En dat vlees komt vaak ook niet van die koe die hier zo lekker door de weide loopt. Ik denk dat iedereen de keuze voor zich moet maken maar wel eerst moet zien onder welke omstandigheden het product zo geworden is.