Ben je voor/tegen de verhoging van de pensioengerechtigde leeftijd, en waarom?

Ik ben er namelijk wel voor, hoewel de meerderheid tegen lijkt te zijn.
Aangezien de babyboom-generatie straks tegelijkertijd in het bejaardentehuis terecht komen lijkt het mij erg praktisch om nu alvast een buffer op te bouwen. Zeker als nakomer van die generatie; het zal mijn 'werkleven' ook beinvloeden.

Toegevoegd na 32 seconden:
*terecht komt

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor, ik ben zelf 20 en ik zou het belachelijk vinden dat ik straks tot mijn 70ste moet gaan werken en veel meer belasting moet gaan betalen en de babyboomers straks lekker van een te dure AOW kunnen genieten. Daarnaast hadden zij zelf ook al kunnen bedenken dat de verhouding pensioengerechtigde en de arbeidsgerechtigde scheef zou groeien. Zij hebben zelf een systeem bedacht dat niet werkte, ze mogen het ook oplossen.

hartstikke voor. De pensioentijd wordt in de huidige situatie steeds langer want de gemiddelde sterfleeftijd komt steeds hoger te liggen. Dat betekent dat de huidige pensioenpremiebetaler steeds meer waar voor zijn geld krijgt. Zonder er iets voor te doen, gewoon doordat de gezondheidszorg steeds beter wordt. Ik zie niet in waarom een pensioenpremiebetaler jaarlijks een extra dotatie moet krijgen en iemand die geen premie betaald niet. Iedereen moet een zelfde behandeling krijgen. Voor mensen die zwaar werk uitvoeren is er een WAO als ze het niet meer kunnen maar verder moeten ook zij solidair zijn met andere mensen. Toegevoegd na 14 uur: Van mij mag overigens AOW en pensioen helemaal worden afgeschaft. In mijn ogen zijn die uitkeringen soort van arbeidsongeschiktheidsuitkeringen. Sommige mensen zijn op hun 80e nog niet versleten, dat is niet helemaal leeftijdsafhankelijk. AOW en pensioen zijn dan ook vormen van leeftijdsdiscriminatie.

Logischerwijs moet men voor zijn. Ik ben het in ieder geval. Toen de AOW werd ingevoerd begonnen de meesten op 14 jarige leeftijd te werken. De gemiddelde leeftijd was ca 72 jaar. Tegenwoordig begint men veelal op 18 jarige leeftijd of veel later en de gemiddelde leeftijd is ca 82. Het probleem is, dat in het verleden nooit gereserveerd is voor de toekomst, terwijl de overheid wist dat na 2010 de AOW praktisch onbetaalbaar zou worden. Ik vindt zelfs dat de genome maatregelen veel te laat en eigenlijk veel te soft zijn.