Wie kan de organisatiestructuur van KLM beschrijven?

Voor school heb ik de volgende vraag moeten beantwoorden:
Welke hiërarchie en arbeidsverdeling kent de organisatie. Beschrijf de organisatiestructuur.

Ik komt er echt niet uit en kan het nergens vinden. Iemand een idee?

12 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (1)

Op deze site wordt het uitgelegd:

http://www.klm.com/corporate/nl/about-klm/management/index.html

citaat:
Het management van KLM wordt gevoerd door het Executive Committee (ExCom). Daarin hebben de statutaire directie en executive vice presidents van de respectieve bedrijfsonderdelen van KLM zitting. Naast de President-directeur en de Financieel Directeur zijn de bedrijfsonderdelen Operations, Cargo, Commercial, Engineering & Maintenance, MRN (Marketing, Revenue Management en Netwerk), Inflight Services, Flight Services, Information Services en Human Resources & Industrial Relations vertegenwoordigd. De statutaire directeuren zijn president-directeur drs. ing. Peter Hartman, financieel directeur Frédéric Gagey, directeur drs. Erik Varwijk en directeur ir. Camiel Eurlings. Zij vormen de directie en dragen de verantwoordelijkheid voor KLM. KLM heeft een zelfstandige Raad van Commissarissen. Deze is belast met het toezicht op de vennootschap en de directie.

Veel meer te lezen op bovenstaande link, aan de linkerkant van de site. O.a. geschiedenis, joint venture, samenwerking, veel gestelde vragen, en bedrijfsprofiel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt nog 3 uur de tijd om een beter antwoord te geven. Wat mij betreft geldt hier: "beter een half antwoord dan helemaal niets". Kritiek leveren op antwoorden terwijl je zelf totaal geen raad weet met de vraag, vind ik niet zo sterk. Wat een "slap copie" is weet ik niet, maar om hele websites over te gaan typen, of te gaan knippen en plakken lijkt me niet zo zinvol. Een link inclusief citaat lijkt mij in dat geval beter. Als jij vindt dat management niets met organisatie te maken heeft, dan is dat jouw mening, maar die deel ik niet.