Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat betekend het tekentje op het potje? (ZIE EXTRA UITLEG + FOTO!)

wat beteken het potje met een dekseltje waar een 9 in staat???

bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
921
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De een zegt 9 dagen en de ander 9 maand. Hoe kun je nu bepalen wàt het is. Zeg zou ik zeggen 9 dagen, omdat 9 maand in november zou zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het product is houdbaar tot augustus 2012 zolang het potje gesloten blijft. Maar zodra het geopend is wordt gegarandeerd dat het 9 maanden goed blijft. Dat wordt aangegeven door het teken van het geopende potje met het cijfer 9 erin.

Toegevoegd na 10 minuten:
Voor wie daar aan twijfelt, lees maar op http://www.alternatieva.com/vakblad/schoonheidsverzorging/houdbaarheid-schoonheidsproducten/:
Sinds 2005 zijn fabrikanten van cosmetica volgens de Europese regelgeving verplicht om op de verpakking de houdbaarheid te vermelden. Dit moet worden aangegeven met een symbool van een potje met een open deksel. In of naast het potje staat hoeveel *maanden* het product veilig gebruikt kan worden.

Toegevoegd na 17 minuten:
En 'houdbaar tot augustus 2012' moet natuurlijk 'tenminste houdbaar tot augustus 2014' zijn, zoals te zien op de foto!
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Na openen 9 dagen houdbaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal zijn het maanden dacht ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och wat stom !!! Dat wilde ik ook neerzetten!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oké, dus het is maanden??

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding