wat betekend het tekentje op het potje? (ZIE EXTRA UITLEG + FOTO!)

wat beteken het potje met een dekseltje waar een 9 in staat???

bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De een zegt 9 dagen en de ander 9 maand. Hoe kun je nu bepalen wàt het is. Zeg zou ik zeggen 9 dagen, omdat 9 maand in november zou zijn.

Het beste antwoord

Het product is houdbaar tot augustus 2012 zolang het potje gesloten blijft. Maar zodra het geopend is wordt gegarandeerd dat het 9 maanden goed blijft. Dat wordt aangegeven door het teken van het geopende potje met het cijfer 9 erin.

Toegevoegd na 10 minuten:
Voor wie daar aan twijfelt, lees maar op http://www.alternatieva.com/vakblad/schoonheidsverzorging/houdbaarheid-schoonheidsproducten/:
Sinds 2005 zijn fabrikanten van cosmetica volgens de Europese regelgeving verplicht om op de verpakking de houdbaarheid te vermelden. Dit moet worden aangegeven met een symbool van een potje met een open deksel. In of naast het potje staat hoeveel *maanden* het product veilig gebruikt kan worden.

Toegevoegd na 17 minuten:
En 'houdbaar tot augustus 2012' moet natuurlijk 'tenminste houdbaar tot augustus 2014' zijn, zoals te zien op de foto!
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Na openen 9 dagen houdbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal zijn het maanden dacht ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och wat stom !!! Dat wilde ik ook neerzetten!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oké, dus het is maanden??