Waarom is de sociale klasse belangrijk voor de opkomende economie?

Sociale klasse is een groepering van mensen op basis van een soortgelijke economische positie en de daaruit volgende levenskansen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een opkomende economie is volgens mij een land dat economisch gezien in de lift zit.

Natuurlijk is het van indirect belang welke verschillende sociale klassen er in dat land zijn, en wat de mobiliteit tussen die klassen is (dus hoe makkelijk het is om van de ene naar de andere klasse te raken).

Maar dit zijn zulke brede begrippen dat het zo ongeveer een halve economie studie zou zijn om alle facetten daarvan nu op te sommen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dien er een zeer grote arme sociale klasse is in een land ,( economie ) kan die groep helaas ook niet mee doen aan de consumptie , dus aanschaf van diverse artikelen die andere arbeiders weer maken . In een land als India en China is dat nu al weer een aan tal jaren aan de gang dat veel mensen tot consumeren toe komen , van lux eten , drinken , enz maar ook dure artikelen .auto's uit Duitsland enz . Ja dat brengt een economie goed aan de gang . Dus ook een goede binnen landse afzet . Het moet dus mogelijk zijn dat mensen hun sociaal economische klassen overstijgen , dmv prikkels , slimmere verdeling van welvaart , maar ook wetten en regels die dat mogelijk maken . Pas heeft zich dat nog in oost Duitsland afgespeeld . Europa na de industriëlen revolutie , werd welvaart voor een grotere groep bereikbaar , maar vooral na de 2e wereld oorlog kregen meer mensen mogelijkheden tot aanschaf van luxe goederen . Of zoals Henri ford zei , ik betaal mijn werkers net genoeg zodat ze een ford kunnen kopen .