Waar duidt het op als je je ogen dicht wil doen ( lang/kort ) en daarbij je handen voor je ogen wilt doen (met stilte) ?

Hierbij niet het ´gevoel´weten te beschrijven dat hier aan vooraf gaat ( gedachtes lijken te stranden )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

jij sluit je af voor de buitenwereld, en wel dubbelop.
blijkbaar leef je nu zo onder druk, dat alle indrukken je te veel worden.
even je afsluiten voor die indrukken, geeft je even respijt.
kijk wat je kan doen om de druk op je te verminderen, en wel structureel, voordat het je echt te veel wordt.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk, dat je dan dat moment, en het gevoel dat je op dat moment hebt, even helemaal geconcentreerd en voor de volle 100% wilt ondergaan en beleven, zonder dat er ook maar iets je daarbij afleidt of kan afleiden.
Je bent dan even helemaal in het 'nu', en ik denk, dat je zulke momenten later in je leven weer helemaal terug kunt halen.

Áls ik het juist omschreven heb voor jou, dan heb ik zo'n moment gehad in Kenya, zittend in het gras boven de Riftvalley, waar ik kilometers ver kon kijken, en het enige dat bewoog de grashalmen waren om me heen, en de schaduwen van de wolken over de bodem en langs de randen van dat enorme, eeuwenoude dal.

Als het leven me naar de keel grijpt, pak ik dat moment terug, en voel een golf van ontspanning door me gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ wat beschrijf jij je antwoorden toch prachtig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankjewel, Cindy - ik speel graag met taal....;-))
Je hebt het helemaal gehad met alles.als ik het zou doen dan zou het betekenen dat ik doodmoe ben en dat het me allemaal gestolen kan worden.er klaar mee zijn en de zin is weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt je allemaal even te veel. Je probeert om de balans weer te herstellen.
Dit gedrag zie je ook wel vaak bij autisten die al schuddend met de handen voor de ogen, hun balans proberen te herstellen, en dan meer in extremere vorm.
Dit is een stukje ondervinding.