Wat heeft een goede plek om te wonen?

Waar moet je opletten als je uit verschillende plekken kan kiezen? Ik wil niet in de stad wonen dat weet ik wel maar verder...
Als ik teveel op bepaalde punten let (bijv grote van de tuin) dan vergeet ik wellicht andere hele belangrijke punten.

Wie heeft tips.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Hi Rapaan, naast het feit dat het huis naar je zin moet zijn, zou ik toch ook letten op de volgende punten:

- Is er een mogelijkheid in de buurt om de dagelijkse boodschappen te doen
- hoe zijn de buren, ik zou ook daar aanbellen om een indruk te krijgen
- hoe is de stand van de zon t.o.v. de tuin en het huis
- is er een verenigingsleven
- is er horeca in de buurt als je een keer uit eten en/of borrelen wilt
- wat zijn de gemeentelasten (dat kan per gemeente heel sterk verschillen)
- kun je je auto fatsoenlijk parkeren, of moet je dagelijks drie straten verderop je auto kwijt
- is er openbaar vervoer in de buurt
- zijn er zaken die mogelijk stank- of geluidsoverlast geven
- heb je niet een hangplek voor de deur
- zijn er voorzieningen (scholen, speeltuinen) voor kinderen (als je kinderen hebt)

zo kan ik nog wel even doorgaan, maar met een beetje gezond verstand kun je zelf het lijstje ook wel aanvullen.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In het Noorden wonen is heel erg mooi, rustig en je hebt hartstikke veel natuur, rust en vrijheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De drie belangrijkste dingen die je in acht moet nemen bij het kopen van een nieuw huis zijn "Locatie, locatie en locatie".

Daarna ga je pas kijken of er daar een leuk huis staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste tip is deze: Voelt de plek goed om er te wonen?

En als je deze vraag stelt en er komt een volmondig "JA" dan kun je dat gerust doen en dan heb je alle kans dat het een goede plek is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist!
+1
paulus811
14 jaar geleden
Erg concreet vind ik deze tip niet. Een beetje onderzoek kan geen kwaad denk ik. Het kan nog zo goed voelen, als je na een paar weken verrast wordt doordat er een kerncentrale in je achtertuin verrijst, voelt het ineens niet meer zo heel goed. Voelen is leuk, controle is beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Paulus811... Ik neem aan dat je dat natuurlijk al gedaan hebt... En als je dan nog twijfelt...
paulus811
14 jaar geleden
Uit de vraag maakte ik op dat rapaan dat juist niet gedaan had. Samen geven we dus eigenlijk de ultieme tip. Helemaal gratis en voor niets rapaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)) +1 dan voor jou...
Een goede plek om te wonen is een plek die veilig voelt, het moet je een thuis gevoel geven een gevoel dat je er welkom bent.
Al is de plek nog zo mooi, als je dit alles mist dan is het voor jou geen goede plek.
Het is belangrijker dan een mooi huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goed plek om te wonen is een plek waar niet te veel bekenden van je zijn..!

Toegevoegd na 44 seconden:
Want dat veroorzaakt allemaal roddeltjes.!!