Wat dekt een inzittende verzekering (auto) wat de eigen verzekering van een normaal persoon niet zou dekken ?

Het lijkt zo overbodig. Iedereen heeft toch al een ziektekostenverzekering e.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat bedoel je met een normaal persoon.

De inzittendenverzekering dekt de aansprakelijkheid die de bestuurder kan hebben t.o.v. de inzittende. Stel door schuld van de bestuurder is er een ongeluk, waardoor de inzittende een grote schade oploopt. De bestuurder van de auto is dan aansprakelijk.
Deze aansprakelijkheid wordt niet door een gewone WA verzekering gedekt.

De inzittende kan bv lichamelijk gehandicapt raken en daardoor verlies lijden in zijn verdiencapaciteit. De bestuurder is hiervoor aansprakelijk. In een civiele procedure kan een rechter hier een uitspraak over doen, maar meestal wordt zo n zaak door schaderegelaars behandeld. Is de bestuurder dan niet verzekerd, kan hij voor onbetaalbare kosten komen te staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, daar zit een typfoutje... 'een normaal persoon' moet zijn 'een normaal verzekerd persoon'.

Andere antwoorden (1)

De is nog al wat wat zou je zeggen van een overlijden invaliditeit alle ziekte kosten die niet gedekt worden door de zorgverzekering
ronron1212