Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil HBO doen, maar financieel is dit onmogelijk is er een alternatief?

Hallo,

Ik zit in mijn laatste jaar AOT op het mbo+ ik kan mijn HBO aot opleiding hierdoor in 3 jaar doen.
Dit is voor mij ideaal aangezien ik ingeneur wil worden en daar volledig HBO voor nodig is.

Het probleem is echter dat ik op mijzelf woon maar financieel alleen ervoor sta. Ben nu 20 jaar oud en als ik klaar ben met het mbo 21.

Ik weet dat mensen zullen zeggen; neem maar een lening of ga maar bijbaantje zoeken. Maar verplaats je in mij ik kan me niet veroorloven dat ik in m'n 3e jaar te horen krijg dat ik om welke rede
dan ook niet voldoe waardoor ik alles moet terugbetalen en geen diploma heb. Een bijbaantje heb ik geen probleem mee. Maar ik weet zeker dat dit te weinig is. Een bbl hbo opleiding is niet mogelijk.

Zijn er hier instanties of financiele bronnen die mogelijk iets voor mij kunnen betekenen?

Alvast erg bedankt!

Ps ik heb al een uitwonende stufi met lening maar dit is lager op hoger onderwijs.
Gr jeffrey

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
731

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tja Jeffrey dit is me wat, je wilt en kan goed leren blijkbaar en toch loop je vast! Vreselijk jammer! Soms wil de gemeente ook nog weleens bij springen (ligt eraan waar je woont maar informeren kan altijd). Misschien kan je eerst een baan zoeken en dan een avond opleiding HBO doen? Kan je naar informeren. Misschien een familielid die je een lening kan geven met weinig of geen rente? Ik vind t wel erg verstandig van je om eerst goed na te denken of je het wel kan betalen en ik hoop oprecht dat jij ingenieur word want volgens mij verdien je het! Heel veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja je bent niet de enige je kunt inderdaad op een avondopleiding gaan. Overdag kun je dan werken ook dat doen vele andere. Zo kun je alles betalen en leren kan dan ook. Ja je hebt minder vrije tijd jammer maar over drie jaar heb je wel een diploma.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding