Houdt postNL bij, bij welke buren het pakket bezorgd wordt?

Heb een pakketje besteld, wat vandaag aan zou komen. Nu was ik niet thuis en vond ik een briefje in de bus dat het bij de buren bezorgd is. Aangezien ik zo'n 30 buren heb, de twee aan weerszijden het pakket niet hebben, en er geen huisnummer is ingevuld op het briefje, vraag ik me af: Houdt postNL bij, bij welke buren het pakket bezorgd wordt? Of mag ik alle 30 medebewoners af gaan lopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Powergen
12 jaar geleden
Op het briefje moet staan bij wie en hoe laat ze het hebben afgeleverd... erg slordig..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd ze moeten het adres erop zetten waar het is afgeleverd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, plus de naam (of code) van de bezorger in kwestie zodat je altijd kan melden bij post.nl wie hier in de eventuele fout is gegaan.
dudemeister
12 jaar geleden
Beetje dom van de bezorger, hij geeft het pakje bij de buren af omdat ie anders geen betaling ontvangt van PostNL. Wel snugger van hem dat ie het nummer er niet bij vermeldt.

Antwoorden (6)

het moet bij de ''vaste'' buren zijn bezorgd. als dat niet is moet het op het papiertje staan. echt ongepast gedaan van post NL. ik zal nog wel de achterburen, overburen proberen. zij ook niets ontvangen? morgen post NL bellen. en ik dacht dat dat ook nog 0.70 euro per minuut kosten. dus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of de buurtjes hebben er nu lol van...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vrees ik ook... vandaar de vraag of PostNL het zelf bijhoudt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop dat het goed komt! want ik heb twee maanden geleden iets uit de VS besteld. Maar het kwam niet. Nu eindelijk ben ik erachter gekomen dat het terug is gestuurd naar de VS. En nu is het weer onderweg naar NL. -zucht- en dan zeggen dat we te veel branstof gebruiken..
Gebruikelijk is dat de postbezorger op het briefje meldt op welk nr jouw pakketje is bezorgd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze moeten het huisnummer erop zetten.
Zo niet (zoals in jouw geval): Gelijk bellen met postnl. Die bezorger wordt dan op het matje geroepen en zal moeten zorgen dat jouw pakketje alsnog bij jouw terecht komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PostNL had het er inderdaad op moeten zetten maar dikke kans dat de buren het vanavond wel even bij je langs brengen. Het kan bij de directe buren, bij de buren ernaast en bij de overburen worden gebracht. Achterburen is niet logisch (hele andere straat).

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het nu weer eens gebeurt kun je van tevoren aan buren vragen of ze thuis zijn en een briefje ophangen met de tekst: Als ik niet aanwezig, pakketje bezorgen bij nummer ......

Let op: hang niet een briefje op met de tekst: Ik ben er niet, pakketje bezorgen bij .... want dat is teveel informatie voor potentiële dieven ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een mailtje sturen/ bellen naar post NL en vragen mij welk nummer hij is afgeleverd. Daarom de afkorting post NL (post nog langzamer)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken horen ze het huisnummer op het briefje te zetten waar het pakketje naartoe is. Er is laatst een progamma geweest over PostNL. Dat er veel ZZP ers werken voor PostNL. Verplicht een witte bus aanschaffen en als de zzpers het pakketje niet bezorgen kunnen.Moeten ze dat vaak naar het postkantoor brengen , en als dat eenmaal is krijgen ze geen geld voor dat pakketje. Dus kosten wat het kosten willen ze dat pakketje kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. Ze moeten wel. Het loon is al erg mager.