Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe noem je het als er een criminaliteit plaatsvindt (wietplantage bij iemand bijv.), maar de politie is hier nog niet van op de hoogte? zie beschr.

Kun je dit ''nog onbekende criminele activiteiten'' noemen? Of is hier een beter woord voor? Ik moet een artikel schrijven en ik wil het zo goed mogelijk verwoorden natuurlijk. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
545

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Een criminele activiteit is altijd crimineel, of de politie er nou weet van heeft of niet. Anders gezegd, elke activiteit die door het wetboek van strafrecht verboden is, is een criminele activiteit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar ik bedoel, kun je dit ''nog onbekend'' of '' ongezien'' off iets dergelijks noemen? Daar wilde ik het juiste woord voor vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zou het denk ik worden: nog niet door de politie ontdekte criminele activiteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
owja, dat is al veel beter! Bedankt!
Illegale activiteiten.., zou ik het noemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar ik bedoel, kun je dit ''nog onbekend'' of '' ongezien'' off iets dergelijks noemen? Daar wilde ik het juiste woord voor vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als persoon ben je verplicht niet in strijd met de wet te handelen....
Doe je dat wel dan hou je je bezig met illegale activiteiten...
Of het zichtbaar is of niet maakt niet uit. Je doet het wel...
Amadea
12 jaar geleden
Er zijn toch altijd minstens twee personen die wél ervan op de hoogte zijn dat die illegale activiteiten plaatsvinden. Dus is het nooit "nog ongezien", alleen is de dader of zijn de daders nog niet betrapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar ik moet het gewoon benoemen, dat het ongezien is voor de politie. Maar ik heb het al, toch bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind jouw antwoord t beste.
Dat je het effe weet.
criminele activiteiten die zich in het verborgene afspelen.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Dat is ook een goede benaming!
Een (nog) onontdekte misdaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding