Wat kan ik het beste zeggen in plaats van " ik bel je nog wel" terwijl ik dan weet dat dat ws niet gaat gebeuren, dus geen valse hoop scheppen?

Hier betrap ik me zelf nogal eens op, dat ik dus zeg nog weleens iets van me te laten horen, maar door verwatering van het contact niet gebeurd. Ik spreek nu vanuit de "ik" vorm maar andersom komt dit ook wel voor, dat mensen dan niets meer laten horen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch vrij duidelijk als je zoiets zegt? Waarom wil je het aanpassen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik dan weet dat ik toch zo goed als zeker niet bel, en wil geen verwachtingen scheppen wat ik volgens mij dan wel doe als ik zeg dat ik wel bel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'ik wel nog wel' is algemeen bekend als manier om iemand af te wimpelen. Voor de meesten zal het wel duidelijk zijn dat er dan niets meer gaat gebeuren, dus van valse hoop scheppen zal geen sprake zijn.

Het beste antwoord

Ik denk dat meeste het principe 'ik bel je nog' wel kennen. Als dit bij die ander ook bekend is weet diegene ook waar ze aan toe is.
Het inderdaad wel een soort van valse hoop scheppen. Wat je hier aan kunt is het misschien eerlijk te vertellen. Zo van: 'goh, het was gezellig maar ik denk dat hier bij blijft.' Misschien niet leuk om te doen, maar je bent in iedergeval niet oneerlijk en iedereen waar ze aan toe zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit vind ik een heel goed antwoord!

Andere antwoorden (7)

Tot ziens zou een optie kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet nu gaan, we spreken elkaar nog wel.
Of; ik heb het erg druk we spreken elkaar nog wel.

Je zegt dus niet wanneer, hoe je contact hebt en wie contact opneemt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Dag, leuk je gesproken te hebben."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon: "ik bel je nog wel", en je dan wél aan je woord houden. Je zegt dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren, maar je sluit het niet uit. Dat is niet zomaar..

Als je écht niet wilt bellen, kun je zeggen: ''we bellen'' / ''ik spreek je nog'' / ''tot ziens'' / ''tot gauw'' / ''groetjes''.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zegt: we keep in touch, dan laat je in het midden wie er gaat bellen.
Je komt niet onaardig over, schept geen valse hoop en maakt het niet zwaarder dan het is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'We faxen !!', de kans dat je dat doet is nihil, duidelijk genoeg lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, leuke +
Misschien spreken we mekaar nog (eens).