Wat kan Ik als buitenstaander doen als er een kind mishandeld wordt bij een niet Nederlands sprekend gezin?

Je weet het je ziet het en je hoort het.. Je wil wat doen, maar weet niet waar je moet beginnen?

Hoe kun je helpen maar toch anoniem blijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het amk zullen ze zeggen dat het niet anoniem kan, maar dan moet je, als je per se anoniem wilt blijven, gewoon voet bij stuk houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anoniem of niet, niets doen is toch eigenlijk ook geen optie.....

Het beste antwoord

Ik zou zeggen als je het zeker weet de kinderbescherming bellen, en dan ook anoniem en geen gegevens van jezelf geven verder,

Je kan verder weinig doen als je echt anoniem wilt blijven, al lijkt het me wel belangrijk dat er iets gebeurd

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier op deze site staat er veel meer op :

http://www.amk-nederland.nl/overhetamk.anoniemmelden.php

Bijv. :

U kunt uw zorgen aan het AMK voorleggen zonder uw naam te noemen. Bij een adviesvraag hoeft het AMK geen namen te weten: niet van het kind, niet van het gezin, niet van u. Het gezin komt dus niet te weten dat u contact hebt gezocht met het AMK.
Ook wanneer het AMK naar aanleiding van uw melding onderzoek gaat doen naar de situatie van een kind, kunt u anoniem blijven. Anoniem betekent dat het AMK uw naam wel kent, maar niet bekend maakt bij de ouders. Ook in het dossier is geen informatie te vinden over de melder. Het AMK wil wel uw naam weten om u op de hoogte te kunnen houden van het verdere verloop van het onderzoek. Het AMK zal uw naam beslist niet aan de betreffende ouders doorgeven. Wel heeft het AMK de naam van het kind en het gezin nodig.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In zo'n geval doe je een melding bij het AMK, het anoniem meldpunt kindermishandeling.
Voor alle info en contactgegevens zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb met je te doen. De geluiden kunnen verschrikkelijk zijn... Het beste is direct de politie bellen als je het hoort gebeuren, zij zullen ook direct de situatie veilig maken voor de kinderen en een formele melding maken aan JeugdZorg.
Mocht het niet direct nu gebeuren maar je er wel weet van hebben, neem dan ajb contact op met Advies & Meldpunt Kindermishandeling, hier onder de link.
Sterkte & wijsheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag voor jou is ,weet je zeker dat het mishandeling is ?want je hebt vaak in culturen dat kinderen snel worden geslagen als ze noet luisteren naar hun ouders. In NEderland word je gewoon gestraft , maar als dat kond echt blauwe plekken of wonden heeft dan zal het wel mishandeling zijn. Ik heb zelf ook als kind erge klappen gehad met slippers of stok ,maar het komt ook vaak voor als je in een gestresst gezin zit.Ouders weten niet hoe ze er anders voor kunnen zorgen dat hun kids luisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt alsof je iets aan het goedpraten bent..... In Duitsland geldt een oorvijg geven al als kindermishandeling. Kunnen ze in de polder nog iets van leren. Het is niet normaal om een kind te slaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoor dat het kind van de trap valt, Ik zie dat het kind geslagen wordt buiten voor de deur (een kind van 3 loopt buiten zonder dat er iemand naar om kijkt. Vervolgens rijdt zn fietsje tegen een auto en krijgt hij de volle laag). Het kindje komt bij me praten (hij is bang voor iedereen, trekt alleen naar mij toe) Als ik hem vraag hoe het komt dat zn oog dicht zit, zegt ie mama - ongeluk en gaat hij snel iets anders doen. Zn lichaam zit onder de striemen en zn handen onder de blauwe plekken. Het is de moeder die het doet als de vader weg is. Ze gaat op de bank liggen en gooit het kind naar buiten. Iedereen weet het maar niemand wil zich er in mengen (wat ik niet begrijp). Als het jongetje buiten wordt gezet, rent hij de weg op. En de andere buren moeten op hem letten. Als we aanbellen lacht de vrouw wat, maar heeft geen idee wat we zeggen, en gooit ze de deur weer dicht. Een cultuur zal het zijn, dat mensen gewend zijn te slaan en geslagen te worden. Maar ze hebben hun cultuur naar Nederland gebracht, en hier is het niet toegestaan. Ik zie hoe een kind hier onderdoor gaat (Hij slaat dicht en slaat andere kinderen en is heel agressief). Cultuur of niet. Slaan mag niet.