Waarom is het zo moeilijk nog respect te hebben voor de politie?

Als ik een uitzending bekijk van ''wegmisbruikers''kan ik vaak mijn ergernis niet onderdrukken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ligt aan je zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je soms agent pimstyle?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee absoluut niet. Ik heb respect voor mensen, ook ambtenaren en wetdienaars. Share the love. Ze zijn soms eikels maar wij ook maar wat ben jij blij als die gasten je helpen als je ze een keer nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het is het juist! Als je ze nodig hebt staan ze fietsers zonder licht boetes te geven of bij de mcdonalds staan te kijken of jij je zakje afval niet uit t raam gooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik erger me vaker aan de mensen die aangehouden worden dan aan de agenten, die doen gewoon hun werk.

Het beste antwoord

Over het algemeen heb ik absoluut respect voor politiemensen en het werk wat zij doen.
Wegmisbruikers, je zegt het al, misbruiken de weg, halen levensgevaarlijke stunts uit, brengen mede-weggebruikers in gevaar....en vinden het dan raar of zelfs ontrecht dat ze er op aangesproken worden.

Niet iedere politieman/vrouw is opgeleid om zich met zware criminelen bezig te houden. Dus dat ze dat zouden moeten is geen optie.

De politieman/vrouw op straat, die probeert moord en doodslag te voorkomen in een uitgaanscentrum, wordt ook heel vaak onheus bejegend, uitgescholden, gepest door dronkelappen. En politiemensen wordt geleerd om zich daar niet te veel van aan te trekken!!! Reageren over het algemeen ook behoorlijk koel.

De politieman/vrouw die is aangesteld om de orde op straat te bewaken, zal inderdaad wel eens iemand bekeuren voor het rijden door rood licht of voor het fietsen zonder licht. Jammer dan en helaas....Maar wie is er dan fout?

Natuurlijk zijn er ook bij de politie wel eikels.
Die heb je overal.

Maar als die mensen hun werk doen, zonder grove fouten te maken, dan verdient dat respect en dan begrijp ik niet waarom het zo moeilijk is dat beetje fatsoen en beleefheid te handhaven tegenover iemand, alleen maar omdat die zijn werk doet in een uniform.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Omdat het burgertje pesten is... Als ze iemand spotten die even een tikje te hard rijdt, dan gaan ze achter een snelheidsduivel aan die ze een lesje moeten leren en zelf rijden nog veel harder om die man in te halen...

Het is alleen maar burgertje pesten, meer niet...

Ik erger me er ook aan...

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar als die kastjes klaar zijn, die alles bijhouden, dan hoeft dat niet meer, dan krijg je vanzelf een acceptgiro thuis als je waar dan ook te hard gereden hebt... Dus dan is dit programma uit de tijd...

De politie dwingt respect af, en dan kweek je disrespect... Vroeger had de politie respect, die dwong dat toen niet af, die had dat gewoon... Nu niet meer... Helaas...

Maar dubbele straffen zullen dat dan wel weer oplossen, maar niet heus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wat een wartaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat Colinda zich ergert aan die burgers.....
Niet iedere poltieagent is het zelfde, er zijn natuurlijk bloedhonden, maar hier in Utrecht zijn ze over het algemeen erg vriendelijk, en de wijkagenten ronduit aardig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze toezien op het feit dat jij je moet houden een kneuterige regeltjes....

zoals 3 km/pu te hard rijden bijvoorbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wegmisbruikers is al een slag volk dat weinig respect voor gezag en regels heeft, dat is de generatie "ik bepaal alles zelf, en de rest loopt me alleen maar voor de voeten" ... Daar kan de politie noch het programma veel aan doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterker nog, het programma ontleent haar bestaan aan dat volk!
Respect moet je verdienen, en zo als de heren in het blauw zich nu opstellen kunnen ze geen respect van mij verwachten.
respect kan je zeker niet afdwingen met een bon uitschrijven, of door het dragen van een uniform waardoor je jezelf de meerdere voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo, dit is een vraag waarin JIJ wordt gevraagd om je mening! Ga je hierbij nu ook een antwoord kopieren, uit jouw naam, van één of ander forum?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OMG! Dit is wel heel erg..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste babyfaced, Er zijn nu eenmaal wetten en regels in ons land. Hou je je eraan, niks aan de hand. Wanneer je het nodig vindt om de stoere jongen uit te hangen, vind ik het allerminst storend als iemand in een politieuniform jouw ter stond tot de orde roept. En het getuigt niet van veel stijl als je plagiaat speelt.
Omdat ze wel boetes geven voor 5 km per uur te hard rijden. Boetes verhogen en 6 euro administratiekosten er boven op doen (!?) Omdat ze als ze moeten optreden iedereen slaan die ze kunnen raken met een gummiknuppel (incl. Mensen die er niks mee te maken hebben en kleine kinderen). Omdat ze zelf overal op de motor door rood rijden, of veel te hard rijden (zonder sirene of zwaailicht). Omdat ze zelf gestolen radio's overkopen van criminele autohandelaars (gebeurt in mijn buurt) omdat ze mij 5 kilometer volgen omdat ik in een golf rijdt een petje draag en een beetje getint ben, maar dan toch maar weggaan omdat ze niks kunnen vinden. Omdat ze een vriend van me pa hebben laten doodbloeden, want ze vonden het belangrijker om even iedereen te vragen wat er aan de hand was dan die man te helpen. En zo zijn er nog tientallen redenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch erg jammer dat dit beeld ( wat ook vaak redelijk terecht is ) over de politie bestaat.
Vaak wordt alle politie over 1 kam geschoren. Maar dat er om die reden minder respect voor POLITIE is, is duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het helemaal met je eens, je zou ze eigenlijk niet over een kam moeten scheren maar dat soort dingen gaan vanzelf omdat je zelf niet op het eerste gezicht de goede en de slechte kan onderscheiden. Eigenlijk zou er een grote opruiming moeten zijn en zouden de slechte hun wapen moeten inleveren. Maar dat is denk ik een bijna onmogelijke opdracht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Omdat ze een vriend van me pa hebben laten doodbloeden" Gecondoleerd met je verlies maar was het niet handiger geweest om een ambulance te bellen? "(incl. Mensen die er niks mee te maken hebben en kleine kinderen)" Uitwassen zullen er zijn, laten we vooral niet van incidenten gaan lopen generaliseren. "Omdat ze wel boetes geven voor 5 km per uur te hard rijden." Wat naar, een bekeuring voor het overtreden van de wet. Het is ook zo lastig om je gewoon te houden aan de snelheidslimiet. Ik voel met je mee... Op een puntje ben ik het met je eens. Gedrag in het verkeer: goed voorbeeld doet volgen.
Ik heb enorm respect voor de politie.
Ze bekeuren mensen die regels overtreden. Dat is een goede zaak, wat mij betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(Y)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is af en toe de manier hoe ze dat doen.
hoe ze je benaderen..
De politie heeft als taak, om de wetten en regels, die gemaakt worden door de politiek, te handhaven. Met handhaven maak je meestal geen vrienden, maar toch is het nodig.

Respect is tegenwoordig een woord dat te pas en te onpas gebruikt wordt. Politie is helemaal niet uit op het respect van iedereen. Dat is toch niet haalbaar. Wat de politie wel verwacht is dat iedereen zich normaal gedraagt op straat.

Het rare is dat mensen vaak heel tegengesteld reageren als het onderwerp politie besproken wordt. vaak wordt er geroepen dat de politie eens wat harder op moet gaan treden, net als vroeger, toen er nog wel respect was ( of was het meer ontzag?). echter als men zelf een keer met de politie in aanraking komt, is het optreden ineens lariekoek en moet men boeven gaan vangen. zo werkt dat natuurlijk niet.

Misschien moeten mensen, die nu zo enorm lopen ze zeuren op de politie, ook niet gaan bellen, als ze de politie ineens een keer nodig hebben. want dan ineens is de politie wel weer goed genoeg?
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze komen niet eens.Mijn vriendin in Amsterdam heeft weleens gebeld dar er dronken Engelsen tegen haar voorduer zaten te trappen en veel overlast bezorgden.Het bureau was dichtbij maar ze kwamen niet opdagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat/voordeur,tikfoutjes sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze komen wel.
Ik heb eens gebeld toen er 2 deuren verder een dronken Engelsman tegen de deur stond te trappen. Ze waren er binnen 10 minuten.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
En als de politie lang op zich laat wachten, zou het dan kunnen zijn, dat er veel drukte is met meldingen met een hogere prio? Niet te snel conclusies trekken dat politie meldingen gewoon naast zich neer legt.
Ik zit me vooral groen en geel te ergeren aan de "wegmisbruikers". Sinds wanneer menen een groep mensen dat de openbare weg hun persoonlijke racecircuit is? Die regels zijn er niet voor niks. Het zal je een keer gebeuren dat je iemand doodrijdt.

Dat mensen vervolgens geen respect voor de politie op kunnen brengen is betreurenswaardig en opmerkelijk. Ze doen hun plicht. Moet ze boeven vangen? Doen ze toch? Je hebt je gewoon aan de wet te houden, klaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat steeds meer mensen respect kunnen opbrengen voor wat dan ook en zich door niets en niemand iets in de weg willen laten leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt een beetje aan welke agenten je tegen komt. Sommige verstaan hun vak goed en zijn hele goede krachten. Sommige zijn er alleen maar op uit om ongestraft burgers te pesten en zien hun uniform als een vrijbrief om te doen en laten wat ze willen.
Ik heb zelf wisselende ervaringen met de juten. Soms dan loop je tijdens een druk evenement en helpen ze je zo de weg te wijzen, dat vind ik top. Echter ben ik een keer zonder reden staande gehouden. Toen ik vroeg hoe en wat kreeg ik geen antwoord en voor ik het wist moest mijn id laten zien en werd mijn tas onderzocht. Ik stond helemaal perplex, want ik kwam net uit mijn werk. Maar de volgende keer kunnen ze mijn rug op. Als zij mij weigeren uit te leggen waarom ik word staande gehouden dan is het blijkbaar niet belangrijk genoeg en rijd ik de volgende keer maar door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat wij Hollanders voor niemand respect hebben, en daarmee het gezag van onze eigen politie uithollen.

Het gevolg is dat de Marokkanen en andere allochtonen allerlei crimineel gedrag kunnen vertonen, omdat de politie geen gezag heeft.

Gezag wil zeggen dat een agent van je gelijk krijgt, ook al heeft hij ongelijk.