Hoe kan dat als ik 's ochtends naar mn werk fiets het druk is op straat, maar wanneer ik aan het eind van de middag weer naar huis ga het rustig is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De anderen zijn stiekem allang naar huis ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha hippo, nou heb je het verklapt.....;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Hippo Of ze hangen op kafee?
Of bij hun anonieme vrienden of vriendinnen?
Of het zijn gewoon Workaholics, dat kan ook hé - haha Toch een +je voor deze vraag want de vraagsteller is wel aandachtig in het verkeer ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De spreiding van de ochtendspits is altijd veel minder dan die van de avondspits.

Antwoorden (5)

Ik denk dat het er heel erg aan ligt welke werktijden jij hebt en de anderen. Als jij om 8 uur moet beginnen is een redelijk normale tijd. Maar als jij om 2 uur al klaar bent zijn de anderen meestal nog niet klaar met werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat voor iedereen reistijd+werktijd niet hetzelfde is; daarom spreidt dat zich uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij komt dat omdat niet iedereen die 's ochtends rond hetzelfde uur als vertrekt ook later op de dag rond hetzelfde rijdstip weer huiswaarst keert.

Dat lijkt mij de enige logische verklaring voor dit fenomeen?

Geniet van je weekend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De begintijd is voor veel mensen ongeveer gelijk: Bedrijven willen tussen 8 en 9 beginnen. Dus dan zijn de meeste mensen op pad. Echter, met de vele soorten contracten die er zijn, zijn er veel mensen die een, twee, 4 of nog meer uur eerder naar huis gaan. Dat zorgt voor een spreiding in de tijd waarop mensen naar huis gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook scholieren en studenten beginnen 's morgens min of meer rond dezelfde tijd, terwijl ze vroeger klaar zijn dan de meeste werkenden.