Hoe kan dat als ik 's ochtends naar mn werk fiets het druk is op straat, maar wanneer ik aan het eind van de middag weer naar huis ga het rustig is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat het er heel erg aan ligt welke werktijden jij hebt en de anderen. Als jij om 8 uur moet beginnen is een redelijk normale tijd. Maar als jij om 2 uur al klaar bent zijn de anderen meestal nog niet klaar met werken.

Omdat voor iedereen reistijd+werktijd niet hetzelfde is; daarom spreidt dat zich uit.

Volgens mij komt dat omdat niet iedereen die 's ochtends rond hetzelfde uur als vertrekt ook later op de dag rond hetzelfde rijdstip weer huiswaarst keert. Dat lijkt mij de enige logische verklaring voor dit fenomeen? Geniet van je weekend!

De begintijd is voor veel mensen ongeveer gelijk: Bedrijven willen tussen 8 en 9 beginnen. Dus dan zijn de meeste mensen op pad. Echter, met de vele soorten contracten die er zijn, zijn er veel mensen die een, twee, 4 of nog meer uur eerder naar huis gaan. Dat zorgt voor een spreiding in de tijd waarop mensen naar huis gaan.

Ook scholieren en studenten beginnen 's morgens min of meer rond dezelfde tijd, terwijl ze vroeger klaar zijn dan de meeste werkenden.