Ik denk dat die mensen relatief hopeloos in het leven staan. Maar voor de buitenwereld doen alsof alles goed gaat. Omdat zij zichzelf niet durven te laten zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marita! =D

Misschien zijn er mensen die het leven zo willen leiden dat zij simpelweg enkel maar gelukkig en tevreden zijn; zij hebben de liefde gevonden, misschien mooie kinderen gekregen, de baan van hun dromen gevonden... en dat is het.

Echter, vroeg of laat zal het toch zeker gaan vervelen. Op een gegeven moment zullen zij zich afvragen waarom zij uberhaupt nog op zullen staan iedere dag, aangezien er weinig uitdaging meer aan zit. Niets bijzonders om zich op te verheugen, niets om aan te werken. Geen hoop, geen dromen, niets.

Ook zijn er misschien mensen die hun doel niet weten te vinden. Mensen die niet weten wat ze willen, wat ze werkelijk leuk vinden of waar ze goed in zijn. Mensen die maar het pad bewandelen dat voor hen komt te liggen zonder zelf een richting te kiezen.

Ik denk dat het voor beide 'type' mensen geld dat zij zich erg gaan vervelen in hun leven, waaruit vanzelf wel nieuwe dromen en hoop ontstaan.
Al wordt hun doel maar om een doel te gaan zoeken, nieuwe dingen uit te proberen en te zien waar hun wensen werkelijk liggen.

Ik geloof er namelijk wel in dat in ieder mens, doelloos of niet, dromen en hoop schuilen waar zij soms enkel zelf niet bij kunnen, wellicht door hun verleden, maskers of opgetrokken muurtjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou die waarschijnlijk zitten. Op de bank, biertje in de ene hand , afstandsbediening in de andere. Met als enige doel morgen weer in diezelfde stoel te zitten met een nieuw biertje. Lijkt me persoonlijk weinig benijdenswaardig, maar er zijn er genoeg die geen hogere doelen nastreven dan dat, en de eerste levensbehoeften altijd onder handbereik hebben en niet streven naar meer. Althans, niet met de intentie daar ook iets voor te doen ; vanzelf komen mag altijd.
Maar misschien is dat ook wel een doel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven heeft geen doel en het leven heeft geen zin... niet in absolute zin.
Er is geen reden voor alles... er is zelfs geen reden voor niets.

Alle zin en alle reden maak je zelf.
De zin van het leven is wat jij er zelf van maakt.
Er is ook geen doel. het universum heeft geen doel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Het heet dan ook zinGEVING en geen zinKRIJGING
Doelloos en oeverloos .....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het niet voorstellen...

Zelf voor mensen die de hele dag op de bank tv kijken, kan ik een doel verzinnen. Niets doen. Niet werken. Niet moe worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als nergens voor gaat dan krijg je nooit zelfvertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke dag met de zelfde dingen bezig zijn diet geen nut heeft.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de mens nu al geen doel meer heeft in het leven.
vroeger, in de zogengenoemde oudheid, was het doel: in leven blijven en voortplanten.
maar door alle uitvindingen en ontdekkingen van de mens is dat eigenlijk heel makkelijk geworden.
we hebben onze natuurlijke instincten opgegeven.
deze hebben we vervangen door simpele doelen (die we vroeger niet hadden) zoals: naar school gaan of beter worden in een bepaalde professie of iets dergelijke.

dus hoe zou de mens in het leven staan zonder het hebben van een doel?
antwoord: zoals we er nu voorstaan.
we zullen misschien denken dat we het zo goed hebben, maar ik denk daar toch wat anders over.