Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn stiefvader mij en mijn moeder uit Nederland zetten, ook als we dubbele nationaliteiten hebben?

Beetje ontduidelijk vragen maar het zit zo. Ben 19 jaar. Ik woon nu met mijn moeder en mijn stiefvader. Ze zijn gewtrouwd. Ik, me moeder en mijn stiefvader hebben allemaal een Nederlandse paspoort. Ik kwaam naar Nederland toen ik minder dan 12 jaar was en als goed is word ik erkennen door mijn moeder. Ik heb de achternaam van mijn moeder en ik kreeg toen pas het NLse paspoort na dat mijn moeder het heeft gekregen ( mijn stiefvader hebt het NLse paspoort eerder dan ik en mijn moeder ), zelf heb ik een dubbele nationaliteid en mijn moeder ook. Kort samengevat, ik ben meer verbonden met mijn moeder, over alles.

Mijn stiefvader wil gaan scheiden en hij wil tijdens of na de scheiding dat ik “het NL verlaten”. Hij zei: dankzij hem dat ik en mijn moeder zijn naar NL gekomen, dus als hij en me moeder zijn gescheiden moeten wij volgens hem terug gaan naar het land waar wij vandaan zijn gekomen. Ik weet niet of hij het recht heeft om dat te doen volgens het Nederland wetten, maar omdat ik dubbele nationaliteid paspoort heb begin ik te twijfelen....

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
861
Ritsuka
5 jaar geleden
Je hebt een NL paspoort, je vader beslist niet over zoiets.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Ik snap wel dat je meer met je moeder hebt, dan met je vader. Bah, wat een gemeen van hem om jullie zo bang te maken!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee je hebt een Nederlands paspoort. Je stiefvader kan dat al helemaal niet. Daarover beslissen anderen mensen. Daar hebben wij in Nederland wetgeving voor. Maar jij bent dus al Nederlander.
(Lees meer...)
ronron1212
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Plus. Die pa praat onzin.
Nee, je bent volwassen, dus je kunt je eigen plan maken (kamer zoeken om te wonen, of een huis samen met je moeder). Waarom wil je stiefvader zich nog met jullie leven bemoeien? Scheiden betekent ieder zijn eigen weg gaan. En als stiefvader heeft hij over jou helemaal niets te beslissen. Ook je moeder is niet verplicht een ex te volgen naar een ander land
(Lees meer...)
anneliez
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding