Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zeg je het tegen iemand die naar zweet ruikt of iemand die naar uit de mond ruikt?

En hoe zeg je het dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het hangt er vanaf aan wie je het vraagt, is het een bekende of familie dan kun je dat gerust vragen.
Zoals vragen of ze soms veel zweet en daar moeite mee heeft dat gedurende de dag te onderdrukken met een deodorant. En eerlijk zeggen dat je het ruikt.
Hetzelfde met iemand die uit zijn mond stinkt, gewoon eerlijk zeggen b.v. wat heb jij gisteren gegeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat ligt eraan wie het is. Tegen mij werkgever zou ik dat nooit zeggen maar tegen mijn gezinsleden of familie wel, vooral wanneer we ergens anders zijn waar anderen het ook kunnen ruiken. Dan wil ik hun niet voor schut laten staan tegenover die andere mensen.

Toegevoegd na 34 seconden:
Als we gewoon thuis zijn dan zeg ik het natuurlijk ook wel hoor ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen mensen die ik ken wel, iets in de trant van 'je weet toch wel dat je niet zo fris ruikt.' Als je niets zegt kan die persoon er niets aan verranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Daniëlle;

Misschien met een leuk liedje?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik zeg dat, op een rustige manier. Vaak hebben ze het niet in de gaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen een onbekende nooit.! Maar aan een familie of een maat altijd. Dat diegene dan ook op hoogte is zijn/haar mond stinkt.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toevallig, van de week , bij de AH stonden twee meisjes naast me.
De adem werd me haast ontnomen, ik vroeg aan de dametjes "of jullie rijden paard, of een van jullie heeft een nieuwe leren jas".
Ik rook echt niet wat het was, die geur.
Een van de dametjes had net een nieuwe leren jas !!
Giebelend liepen ze toen door :)

Maar soms staat er iemand naast je, die dan iets moet pakken in het bovenste vak..PHOE...
Dan heb ik wel eens de neiging om te zeggen: misschien handig als je ook even langs de deootjes loopt, er liggen echt lekkere geurtjes bij !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er van af wie dat lekkere geurtje bij zich heeft, maar ook hoe erg t is. (en hoe lang ik met degene in één ruimte moet verblijven....) Familie en vrienden zou ik t wel zeggen, maar collega's wordt alweer moeilijker, klanten zeker niet....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding