Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (7)

Ja, wel als je iets wilt bereiken. Zonder doel weet je namelijk nooit of je je doel wel bereikt. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en belangrijk genoeg om je iedere dag weer met een glimlach te laten opstaan en te laten verheugen op de dag die voor je ligt.
Wat is het immers waard zonder iets om naartoe te streven; iets waardoor je geprikkeld wordt, waardoor je jezelf aanzet om in beweging te komen...

Iets dat maakt dat je je tijd op deze aarde waard bent geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het hebben van een doel een belangrijk aspect in het leven is. En hoewel:
"Mijn moeder zegt dit, mijn vader weer dat. Mijn broer en mijn zus steeds iets anders. Mijn oma zegt goed, mijn opa zegt slecht. Maar denk nou niet dat ik verander."
de eerste 4 zinnen zijn uit (na My Way en This is my life) mijn lijflied heb ik altijd wel een doel voor ogen. Al is het maar op de (erg) korte termijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en dat ondervind ik nu ook.

Op dit moment, door omstandigheden, ontbreekt het mij aan een doel. Mijn passie, drive, en creativiteit zijn tot het nulpunt gedaald.
Deze situatie voelt als doelloosheid, en maakt me sloom, ongeïnteresseerd, en alles lijkt dan te veel. Het lijkt een beetje als sta je op een trein te wachten waarvan je niet weet of hij wel zal komen; wat ik bedoel is, ik laat het dagelijkse leven ahw gaan, ipv er deel aan te nemen.

Een doel is zeker belangrijk voor me, maar ik moet er dan wel aan toe zijn. Wellicht moet ik eerst nog dieper 'zakken' voor ik weer 'de geest' krijg; een doel !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Berth, ik hoop voor jou dat je je doel alsnog zult vinden. En misschien is het een doel wat je anders niet had bereikt, onder 'normale' omstandigheden. Laat het een prachtig doel zijn die jou de energie in optimale vorm terug kan geven. Zodat je later nog eens achterom kunt kijken met een grote glimlach. Dank je wel voor je veelzeggende antwoord en veel succes met het vinden van nieuwe doelen.
Nee hoor, het leven trekt zich er niets van aan of je een doel hebt of niet... Het lichaam kan heel goed voor zichzelf zorgen, daar hoeft het geen doel voor te hebben...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker.!
Zonder een doel weet je nooit waar aan je toe bent...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, leven is een doel op zich. En leven is ook een kunst, levenskunst noemen ze dat. Heeft te maken met accepteren wat je overkomt, moeilijkheden overwinnen, positief blijven.
Het leven zorgt zelf wel voor de leuke en minder leuke verrassingen waar je dan weer wat mee moet. Beter worden van een ziekte bijvoorbeeld, het opvoeden van een kind etc. Daarvoor hoef je jezelf echt geen doelen te stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord. Bedoel je zoiets als: "de mens maakt plannen en God lacht ons uit?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, of "het leven is wat er gebeurt terwijl je andere plannen maakt".

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding