Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind je vrijwilligerswerk om ook jonge mensen te ontmoeten?

Tot nu toe doe ik steeds vrijwilligerswerk waar ik alleen 50 plussers tegenkom (voedselbank, verpleeghuis etc.). Natuurlijk heeft het werk en het doel de prioriteit, maar ik zou het ook leuk vinden om mensen tegen te komen van meer rond mijn leeftijd. Waar kom je nog meer jonge mensen tegen, waar het geen drempel is om in je eentje te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

je zou het eens in een buurthuis kunnen proberen. over het algemeen komen er jongeren en er is vrijwel altijd behoefte aan een helpende hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jeugdcentrum, bibliotheek middelbare school of sportverenigingen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Politievrijwilliger is ook heel leuk. Je hebt met verschillende soorten mensen contact, heel afwisselend. Zie link
http://www.kombijdepolitie.nl/Soortenwerk/Vrijwilliger/Pages/Watdoeteenpolitievrijwilliger.aspx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het theater heeft soms ook vrijwilligers het theater bij mij in de buurt geeft ze vanaf 18 jaar tot 65
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook 'maatje' worden. Dan kom je in contact met jongeren die in hun eentje zitten en iemand willen om samen 'leuke dingen mee te doen', zoals samen naar de bioscoop, samen naar een voorstelling van iets enzovoort. Het gaat vaak om jonge mensen met kleine verstandelijke beperkingen. Zo'n maatje maakt een afspraak op het moment dat het maatje het zelf wil, niet via een bepaald rooster.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens bij de scouting ; vrijwel alleen maar jonge mensen. En...ze hebben eigenlijk altijd wel extra handen nodig , zowel als leidinggevende als in het bestuur (maar daar zitten vaak wel weer wat oudere leden).
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als bijvoorbeeld beverleiding kun je vanaf je vijftiende, zestiende al aan de slag. (Bovendien kun je dan zelf OOK nog lid worden van explorers of stam-ook heel leuk en leerzaam).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding